به گزارش ایرنا، فرهاد سبحانی روز چهارشنبه در آئین بزرگداشت روز ملی روستا در منطقه قالاباشی روستای احمدآباد مشگین‌شهر افزود: در ۴۲‌درصد از روستاهای استان اردبیل نیز طرح هادی اجرا شده و برای ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی نیز سند مالکیت صادر شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل نیز با تشریح خدمات دولت در روستاها گفت: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای برق بوده و ۹۲درصد روستاها نیز از گاز لوله‌کشی بهره‌مند هستند.

 میر علی رحیمی زاد افزود: ۶۴درصد از راه‌های روستایی استان نیز آسفالت شده و ۶۰درصد روستاها  از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

 فرماندار مشگین شهر نیز گفت: این  شهرستان با دارا بودن ۳۲۰پارچه روستا و آبادی وسیع‌ترین شهرستان استان اردبیل بوده و نقش قابل‌توجهی در تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی دارد .

 اکبر صمدی اضافه کرد: همه ساله بیش از ۷۰درصد از عشایر استان نیز در ییلاق‌های  این شهرستان ساکن می‌شوند و تولید مقادیر زیادی مواد گوشتی لبنی و صنایع دستی حاصل دسترنج عشایر  در دامنه‌های سبلان است.

وی با تقدیر از عملکرد صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر استان گفت: در حال حاضر از ۴۲هزار نفر بیمه شده این صندوق ۱۲هزار نفر در شهرستان مشگین‌شهر ساکن هستند. 

صمدی با بیان اینکه دو سوم از حق  عضویت بیمه این صندوق توسط دولت تامین می‌شود، خواستار عضویت سایر روستا ئیان و عشایر در این صندوق شد.

۷۱۱۷/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.