رامین معبودی  پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته امداد و نجات اربعین در محل مرکز EOC (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال احمر استان) تشکیل شده و در آماده باش کامل هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی در اربعین آماده‌باش هستند، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان با بکارگیری هزار و ۲۶۰ نفر روز نجاتگر داوطلب و پرسنل، ۲۵۲ دستگاه روز آمبولانس و ۲۵۲ دستگاه روز خودرو ست نجات آماده ارائه خدمات امدادی به مردم حسینی هستند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۵ نفر از نجاتگران تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در اربعین آماده‌باش هستند، گفت: در صورت لزوم از تیم واکنش سریع استفاده خواهیم کرد.

معبودی افزود: یک دستگاه خودرو آمبولانس با راننده در داخل مرز کشور استان ایلام مستقر و یک دستگاه تریلی با ۲ راننده و یک دستگاه آمبولانس با ۲ نفر (راننده و نجاتگر) به همراه یک کارشناس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات و پنج نفر از پرسنل در بحث برون مرزی فعالیت می‌کنند.

وی تشریح کرد: جمعیت هلال احمر استان در مجموع ۱۱ نیروی عملیاتی اعزام کرده که یک نفر آنها در درون مرز و ۱۰ نفر در عتبات عالیات خدمات‌رسانی خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: درمانگاه‌ها و پایگاه‌های درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور نیز در عراق ارائه خدمات درمانی خواهند کرد.  

معبودی افزود: با توجه به هم‌مرز بودن استان با کشور آذربایجان، پایگاه‌ها و تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در طول مسیر خدمات امدادی به زائران آذربایجانی

می‌دهد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.