به گزارش ایرنا ،فرهاد عبدالعلی‌پور روز سه‌شنبه در بازدید از عملیات اجرایی بازسازی اماکن مسکونی روستای مصطفی‌لو افزود: با مدیریت بنیاد مسکن  و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از مجموع  ۷۸ واحد مسکونی این روستا که بازسازی خواهد شد ،تاکنون عملیات اجرایی بازسازی تعداد ۳۵ واحد مسکونی انجام و به مرحله سفت‌کاری رسیده و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی اظهار داشت: واحدهای مسکونی این روستا به لحاظ مقاومت در برابر حوادث احتمالی وضعیت مناسبی نداشتند و برای پیشگیری از تخریب ناشی از وقوع هرگونه حوادث احتمالی ستاد مدیریت بحران با استفاده از ظرفیت کارگروه تخصصی تامین مسکن  استان اردبیل و همکاری دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان و مشارکت اهالی روستا ، اقدام به بازسازی این واحدهای مسکونی شد.

عبدالعلی‌پور افزود: این دومین روستای شهرستان خلخال است که تمام واحدهای مسکونی کم‌دوام و بی‌دوام آن در مقابل بلایای طبیعی و احتمال تخریب در مواقع وقوع حوداث قهری هم‌چون زلزله ،سیل ،طوفان و بارندگی‌های شدید برف و باران بازسازی می‌شود.

او با بیان اهمیت اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در افزایش استحکام بنا ، کاهش درصد آسیب و تلفات مالی و جانی در زمان وقوع حوادث قهری گفت: از تمامی روستاییان استان درخواست داریم برای نوسازی و احداث خانه‌های روستایی و جلوگیری از خسارت حوادث غیرمترقبه از تسهیلات ارزان‌قیمت  ۴۰۰ میلیون ریالی استفاده کنند.

میرعلی رحیمی‌زاد ، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل نیز در این بازدید از اجرای طرح هادی و بازگشایی و آسفالت معابر اصلی و فرعی این روستا در آینده نزدیک خبرداد.
وی گفت: در زمان بازسازی واحدهای مسکونی روستا اجرای طرح هادی سرعت گرفته و سعی خواهیم کرد مشکلات آب شرب این روستا هم مرتفع شود.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.