به گزارش ایرنا ، یوسف خدادادی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل افزود: در نیمه اول امسال ۳۰ درصد از ازدواج‌هایی که در آنها سن دختران پایین‌تر از ۲۰ سال بوده، منجر به طلاق شده است.

وی همچنین اظهار داشت: تعداد طلاق‌ها در این استان با ۵.۱ درصد افزایش از هزار و ۴۷۷ فقره در ۶ ماه اول پارسال به هزار و ۵۵۴ فقره در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت میزان ازدواج ثبت شده در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۹.۸ درصد کاهش یافت.

به گفته وی ، پارسال طی این مدت هفت هزار و ۲۲۷ فقره ازدواج در استان اردبیل انجام شده بود که این تعداد امسال به ۶ هزار و ۵۲۱ نفر رسید.

او با بیان اینکه وقوع حتی یک فقره طلاق برای جامعه زیاد است، اظهار داشت: آثار زیانبار این پدیده علاوه بر خانواده‌های طرفین و اقوام تمام جامعه را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

وی طلاق عاطفی را نیز یک پدیده ناهنجار دیگر اجتماعی در ارتباط با موضوع ازدواج دانست و گفت: این نوع طلاق که در آنها زوجین فقط به ظاهر و ازنظر قانونی همسر یکدیگر می‌باشند، اما هیچ‌گونه ارتباط عاطفی ندارند به خاطر اینکه ثبت نمی‌شود به چشم نمی‌آید اما پیامدهای زیانباری دارد.

وی افزود: به خاطر پیچیدگی شیوه زندگی و ورود ابزارهای ارتباطی مختلف به میان خانواده‌ها اکنون آموزش و افزایش آگاهی‌های جوانان و خانواده‌ها در زمینه موضوع ازدواج یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، اما باید این برنامه‌ها به شکل پخته‌تر و کارشناسی شده‌تر انجام بگیرند.

به گفته خدادادی ، شخصیت یک انسان را که شخصیت او طی ۲ سه دهه شکل گرفته نمی‌توان با مشاوره‌ها و آموزش‌های چند ساعته دگرگون کرد.                  

وی ، بالا رفتن مهارت زندگی در میان خانواده‌ها و زوجین را در کاهش میزان خشونت ، اعتیاد و طلاق موثر دانست و اظهارامیدواری کرد که طرح استانداری اردبیل در ارتباط با مشاوره ازدواج با اجرای مناسب بتواند میزان وقوع ناهنجاری‌های آزاردهنده در موضوع ازدواج در این استان را کاهش دهد.

۶۰۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.