مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین روز شنبه در پنجمین نشست هیات اندیشه ورز استان، افزود: رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل شکل‌گیری آنها در سطح کشور موجب می‌شود برنامه ریزان با آگاهی از وضعیت موجود، برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مناسب‌تری را برای پیشگیری و کنترل آسیب‌ها طراحی کنند. ‌

بیدخام گفت: اگر در خصوص ناهنجاری‌ها و آسیب‌هایی نظیر اعتیاد، فقر، خودکشی، طلاق و... پژوهش کنیم، قطعا به علل و شیوه‌های پیشگیری از آنها دست یافته و برنامه‌ریزی صحیحی برای مقابله با آسیب‌ها انجام خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به دسترسی عادلانه در خصوص خدمات اجتماعی پرداخت و گفت: شناسایی مسائل و مشکلات گروه‌های هدف در جامعه، ارتقای سرمایه اجتماعی، آگاه سازی مردم برای شناخت نیازها و مشکلات و تلاش در راستای رفع آنها از مواردی است که به خدمات عادلانه در سطح جامعه منجر می‌شود.

بیدخام با بیان اینکه تشکیل هیات اندیشه ورز در دستگاه‌های اجرایی و اقدام پژوهشی آنها یک گام رو به جلو برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است، خاطر نشان کرد: این پژوهش‌ها کمک می‌کند تا برنامه‌های مدون و کارشناسی‌تری در این زمینه در سطح جامعه شکل گیرد.

وی تعیین آسیب‌های دارای اولویت را در استان ضروری عنوان کرد و یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تا با اقدامات دقیق و پژوهشی آسیب‌های دارای اولویت‌ را در استان شناسایی و طبقه بندی کرده و برای رفع آنها برنامه ریزی کنیم.

۹۹۲۵*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.