به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام کریم اسدی  چهارشنبه در مراسم یادمان شهدای روحانی و همچنین سالگرد درگذشت آیت‌الله یکتایی امام جمعه فقید این شهر افزود: شهدای گرانقدر بزرگترین سرمایه معنوی کشور هستند و همه عزت، اقتدار و شوکت نظام اسلامی در سایه خون شهدا حاصل شده است.

او گفت: در این میان  شهدای روحانی نیز در راس این سرمایه‌های معنوی و جاودانی نظام اسلامی ایران قرار دارند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 11 شهید طلبه و روحانی و 500 شهید والامقام شهرستان خلخال گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت در کشور نهادینه و زنده است آسیبی از سوی بیگانگان متوجه ایران اسلامی نخواهد شد.

او گفت: مردم خلخال  همواره قدردان  نعمت ولایت هستند و احساس احترام به روحانیت و معنویت را در آئین‌های مختلف مذهبی و دینی و در مناسبت‌های ویژه سال  به نمایش می‌گذارند .

اسدی  با گرامیداشت یاد وخاطره آیت‌الله یکتایی موسس حوزه علمیه جعفریه خلخال افزود: مرحوم آیت‌الله یکتایی هویت مردم این منطقه بوده و در هدایت معنوی جامعه آن روز شهرستان به خصوص فراهم کردن زمینه حضور اقشار مختلف مردم در جبه‌های جنگ نقش مهمی را ایفا کرد.

وی بیان کرد: آیت‌الله یکتایی علاوه بر17 سال سنگربانی نماز جمعه  با تاسیس حوزه علمیه این شهرستان  قدم  مهمی در راه تعمیق ارزش های اسلامی گذاشت و خدمات ارزشمند این عالم مجاهد و نستوه همشه در یادها زنده خواهد بود.

در این آیین که  با حضور روحانیون،خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از اهالی مومن خلخال در محل حوزه علمیه جعفریه این شهر برگزار شد برنامه‌های متنوعی از جمله پخش کلیپ شهدا ، مداحی و سخنرانی اجرا شد  و شرکت کنندگان یاد و خاطره شهدای روحانی و آیت‌الله یکتایی امام جمعه فقید این شهر را گرامی داشتند.

6018/7119

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.