به گزارش ایرنا ، حمید لطف‌اللهیان روز چهارشنبه در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل از اعلام آمادگی شهرداری اردبیل برای همکاری‌ با جهاد دانشگاهی استان در احداث مجتمع سلامت که به منظور توسعه گردشگری استان انجام می‌گیرد، خبر داد.

او با بیان اینکه راه‌اندازی این مجتمع می‌تواند ظرفیت ارزشمندی برای استان باشد و نیاز مردم را برطرف کند ، گفت: با توجه به مهیا شدن زیرساخت‌ و قابلیت‌های خوب در مجموعه تفریحی و گردشگری دریاچه شورابیل توسط شهرداری اردبیل و طرح توجیهی جهاد دانشگاهی اردبیل برای احداث مجتمع سلامت، قطعا بستر خوبی برای اجرای این طرح وجود دارد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های پیش‌بینی شده در مجموعه تفریحی و گردشگری دریاچه شورابیل در راستای ارتقای سلامت عمومی و سطح زندگی مردم است، اظهار داشت: احداث و راه‌اندازی مجتمع سلامت توسط جهاد دانشگاهی استان مطابق با اهداف شهرداری اردبیل است.

شهردار اردبیل تشریح کرد: نیازسنجی و برنامه‌های جهاد دانشگاهی بسیار مناسب پایه‌ریزی شده و با توجه به قابلیت و ظرفیت خوبی که در این نهاد وجود دارد می‌تواند در توسعه استان تاثیرگذار عمل کند.

لطف‌اللهیان افزود: شهرداری اردبیل در طرح عمرانی شورابیل زیرساخت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و همچنین سلامت فراهم کرده و جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند در این راستا فعالیت خود را برای توسعه استان گسترش دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل هم در این نشست گفت: احداث مجتمع سلامت جزو اولویت‌های جهاد دانشگاهی است و این امر می‌تواند فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و گردشگری استان را ارتقا دهد.

مهران اوچی اردبیلی افزود: جهاد دانشگاهی با شناسایی مناسب ظرفیت‌های گردشگری استان، احداث و راه‌اندازی مجتمع سلامت را پیگیری می‌کند که تسریع روند اجرای آن، همکاری متولیان را می‌طلبد.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری به عنوان محور توسعه استان، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری گام‌های مثبتی در جهت رفع نیاز استان برداشته و در حال حاضر توسعه فعالیت‌ها و تهیه فضای فیزیکی مناسب و استاندارد برای این بخش نیاز به همکاری و حمایت دستگاه‌های اجرایی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۳۰ درصد ترددها از مرز بیله‌سوار مغان به این استان به قصد سلامت انجام می‌گیرد ، راه‌اندازی مجتمع سلامت توسط جهاد دانشگاهی علاوه بر ارائه خدمات به زوجین نابارور می‌تواند مشکلات کشورهای همسایه را نیز برطرف کرده و حوزه توریسم سلامت استان توسعه دهد.

او اظهار داشت: ایجاد مجتمع سلامت علاوه بر فراهم کردن فضای مناسب و استاندارد برای ارائه خدمات درمان ناباروری، زمینه خوبی را برای بومی‌سازی و ورود این نهاد به حوزه سلول درمانی و مطالعه و ارائه خدمات درمانی بیماری سرطان را نیز فراهم می‌کند.

دریاچه شورابیل یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل است و بر اساس نتایج مطالعات زمین شناختی قدمت این دریاچه قدیمی‌تر از دریاچه ارومیه است.
شورابیل تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می‌باشد ، این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده و هرگز یخ نمی‌زد ولی اوایل دهه ۷۰ با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده و با سرد شدن هوا تمام یا بخشی از آن یخ می‌بندد.
این دریاچه دارای امکانات تفریحی ، ورزشی و فرهنگی بسیاری است که از آن جمله امکانات قایق‌رانی ، پیست دو و میدانی ، پیست دوچرخه‌سواری ، باغ وحش ، تعدادی هتل ، یک شهربازی و رستورانی در وسط دریاچه است.
شورابیل از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل است

۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.