به گزارش ایرنا، حسن محمدی در آئین توزیع 530 بسته آموزشی از این تعداد در مدرسه شهید کاظمی محله گلمغان اردبیل گفت: مابقی این بسته‌های آموزشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان طی روزهای آینده در بین دانش‌آموزان مناطق محروم توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی هر کدام از این بسته‌های آموزشی حدود 500 هزار ریال می‌باشد، بیان کرد: در این بسته‌ها علاوه بر خودکار، دفتر، مداد و مداد رنگی، پاک‌کن و خط‌کش بروشوری با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی برق و رعایت نکات ایمنی در بین دانش‌آموزان توزیع شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان به عنوان همیاران انرژی برق و آب نقش مهمی در مدیریت مصرف بهینه انرژی در خانواده ها و جامعه دارند، اضافه کرد:تحقیقات نشان می‌‍‌­دهد  ارتباط معناداری بین آگاهی دانش‌آموزان و میزان مصرف انرژی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه‌بیش­ترین درصد جمعیت جامعه را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: این افراد با آموزش مناسب قابلیت پذیرش رفتارهای صحیح در مصرف و تغییر رفتار در الگوهای مصرف را دارند.

محمدی گفت: محدودیت در منابع طبیعی و ضرورت مصرف بهینه و رفتار صیانتی از آن، به منظور استفاده نسل‎های آینده و تاثیر مستقیمی که این رفتار بهینه در حفظ محیط زیست دارد، وظیفه متولیان امر، کارشناسان و روشنفکران جامعه را در آموزش و فرهنگ سازی اقشار مختلف جامعه به‎ویژه کودکان سنگین‌تر میکند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: با هدف ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به مشترکان و در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، حذف قبوض کاغذی برق در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه امسال تمامی قبوض کاغذی از چرخه شرکت توزیع برق این استان حذف خواهد شد، افزود: براساس بخشنامه‌های ابلاغی از وزرات نیرو و شرکت توانیر بعد از این قبض کاغذی برق حذف و صورتحساب برق مصرفی فقط از طریق پیامک برای مشترکان استان ارسال خواهد شد.

وی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در مناطقی که قبوض برق مصرفی به صورت پیامک ارسال شده پرداخت هزینه‌ها از سوی مردم بهتر از سایر مناطق شده است.

وی بیان کرد: مشترکان می‌توانند از طریق ارسال شماره اشتراک هشت رقمی قبوض با تلفن همراه خود به شماره ۱۰۰۰۰۴۵۱۱۲۱،  مراجعه به سامانه شرکت توزیع نیروی برق استان قسمت صدور قبوض و یا با اعلام شماره تلفن همراه خود به ماموران قرائت کنتور این شرکت و نیز با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به دریافت قبوض برق مصرفی به صورت پیامک اقدام کنند.

وی ادامه داد: در زیر قبوض ارسالی این شرکت به صورت پیامک به مشترکین لینکی قرار داده شده که مشترکین می توانند با کلیک روی آن و با استفاده از تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفی خود اقدام کنند.

او اضافه کرد: مشترکان همچنین می ‌توانند با نصب اپلیکشن خدمات غیرحضوری برق ایران و یا آسان پرداخت ( آپ ) و یا ملت ( سکه )  نسبت به رویت و پرداخت قبوض برق مصرفی اقدام نمایند.

محمدی گفت: حذف قبوض کاغذی توسط این شرکت همگام با رشد و توسعه اقتصاد ملی و رونق تولید، اجرای فرآیند مدیریت سبز و کمک به حفظ محیط زیست و در راستای بهبود فرآیندها اجرایی می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه با حذف قبوض کاغذی برق در کشور سالانه از قطع حدود 12 هزار اصله درخت جلوگیری می شود، افزود: با این اقدام شرکت سالانه از مصرف ۵۰ هزار بسته کاغذ A۴ در استان اردبیل جلوگیری خواهد شد.

6130/6016

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.