به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های  نماز جمعه اردبیل افزود: رادارها بطور دقیق نشان می‌دهند که هواپیماهای بدون سرنشین از کجا برخاسته‌اند و اگر آمریکا بگوید چنین تجهیزاتی ندارم این افتضاح بزرگ برای این کشور است و اگر  منظورشان کمک ایران به یمن در این حمله است باز هیچ منطقی آن را نمی‌پذیرد چون یمن به شدت در محاصره قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر این حمله کار ایران بود بطور یقین آمریکا تصویر ماهواره ای آن را پخش می‌کرد، افزود : دنیا فهمید که نسبت دادن این حمله به ایران ازسوی آمریکا ادعا و تهمتی بیش نیست. 

او گفت : آمریکا در برابر ایران هر چه بیشتر تکان می‌خورد به همان اندازه خراب می‌شود و موضوع جالب توجه در حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو این است که نشان داد جیب دولت‌های منطقه را برای تامین امنیت هوایی آنها از تجهیزاتی مانند سپر آهنین و ضدهوایی‌های گران قیمت خالی کردند و اکنون معلوم می‌شود که سر دولت‌های عربی کلاهی بسیار گشاد رفته است.

وی بیان کرد:  اینکه ترامپ در برابر این شکست بزرگ نظامی عربستان اظهار داشت تا ریاض پول ندهد کاری نخواهد کرد و امنیتی برای این کشور درست نخواهد شد هم یک عبرت بسیار بزرگ است که اعتماد به آمریکا آخر و عاقبت نداشته و عربستان چاره‌ای جز صلح با یمن ندارد.  

نماینده اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در قسمت دیگری از خطبه ها فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر ترامپ توبه کند می‌تواند به جمع مذاکره کنندگان برجام   وارد شود را تعبیری بسیار غرورآفرین برای ملت ایران ذکر کرد.  

آیت الله عاملی افزود : این ادبیات بالاترین ادبیات حماسی و برگرفته از ادبیات عاشوراست چرا که  غرور مقدس برای یک ملت بسیار حیاتی است.

او در ادامه گفت:  آمریکا ایران را به اعمال تحریم‌های جدید تهدید کرده و این درحالیست که دولتمردان این کشور به خوبی می‌دانند که دیگر چیزی نمانده  بر علیه کشورمان تحریم نکرده باشند و در واقع این تحریم‌ها باعث شده که ایران اقتصاد خود را با این وضعیت تنظیم کند.

امام جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنانش از واگذاری چهار خانه مسکونی ، یک مغازه و یک خودرو توسط خیران به بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی این استان تشکر کرد.

او همچنین اهدای ساختمان مطب ، منزل و تمام دارایی ازسوی مرحوم دکتر علی منافزاده به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای احداث درمانگاه را یک کار بسیار ارزشمند دانست.

وی از انجمن حمایت از بیماران کلیوی به خاطر کسب رتبه اول در سال گذشته ، ستاد اجرایی حضرت امام به خاطر ارسال ۲ هزار بسته لوازم التحریر کامل با کیف مدرسه و  از افراد خیر بسیاری که پول امانت به کتابفروشی ها داده اند تا اگر خانواده فقیری برای خرید نوشت افزار مراجعه کرد آنان را دست خالی بازنگردند قدردانی کرد.

۶۰۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.