به گزارش ایرنا ،صغری فرشی روز دوشنبه در جلسه کارگروه گردشگری خلخال بدون اشاره به تعداد گردشگران افزود: با تلاش‌های صورت گرفته درتوسعه صنعت گردشگری هم‌اکنون این استان به عنوان یکی از مقاصد نخست سفرهای گردشگران کشور انتخاب شده است.

وی گفت: به دلیل انتخاب این استان به عنوان مقصد اول گردشگران ،درنیمه نخست امسال آمار گردشگران خارجی این استان ۱۷۶ درصد و آمار گردشگران داخلی نیز ۱۰۶ درصد نسبت به شش ماهه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد .

او از کاهش فاصله هتل‌های پنج ستاره با طرح‌های بوم گردی و افزایش میل و رغبت گردشگران لاکچری برای اقامت در خانه‌های روستایی و بوم‌گردی استان در سال جاری خبر داد و افزود: این کار منجر به توسعه پایدار روستایی، مهاجرت معکوس به روستاها، افزایش زمینه اشتغال روستایی و در نهایت حل مشکل حاشیه‌نشینی شهرها خواهد شد.

فرشی  با بیان اینکه توسعه فرهنگی مهمترین زیرساخت توسعه گردشگری می‌باشد گفت: متاسفانه عدم توجه به این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در  استان به ویژه در مناطق گردشگرپذیر شده و لازم است در این خصوص آموزش‌ها و اطلاعات لازم در اختیار اهالی بومی قرار گیرد.

وی بیان کرد: عدم توجه به مباحث آموزشی و فرهنگی می‌تواند در آینده تهدید جدی برای گردشگری استان اردبیل تلقی شود و ما در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای داریم که در تلاش برای  اجرایی شدن آنها از جمله تبدیل طرح‌های بوم‌گردی به کارگاه‌هایی برای آموزش دست اندرکاران گردشگری کشور هستیم.

او با اشاره به اینکه گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است و باید تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در این خصوص همکاری داشته باشند، اظهار کرد: ترویج فرهنگ میهمان‌نوازی و نحوه برخورد با مقوله گردشگری در کنار معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان می‌تواند سبب جذب گردشگران بسیاری به استان اردبیل گردد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: تاکید اسناد بالادستی همچون سند آمایش سرزمینی که به توسعه استان در حوزه گردشگری تا سال ۱۴۲۵ اشاره می‌کند نیز می‌تواند این مسیر گردشگری را برای استان هموارتر کند.

او از تهیه بسته گردشگری استان در راستای عملی شدن شناسایی و معرفی ۵۰۰ نقطه گردشگری جدید در کشور خبر داد و افزود: این بسته در راستای شناسایی نقاط جدید گردشگری و جذب اعتبارت ملی برای آماده سازی این مناطق و معرفی به سرمایه‌گذاران تهیه شده است .

فرشی  از انتخاب شهرستان خلخال به عنوان آزمونه اجرای طرح‌های بوم‌گردی استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: با هدف حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران این طرح‌ها مدت زمات صدور پروانه فعالیت بوم‌گردی در اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان به یک روز کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری خلخال هزینه شده است از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و  سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی درسال جاری برای ادامه ایجاد زیر این ساخت‌ها خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.