به گزارش ایرنا، شهامت هدایت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این تعداد چوب‌آلات و گرده بنه جنگلی قاچاق که توسط افراد سودجو و فرصت طلب از استان‌های همجوار وارد استان اردبیل شده بود، با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان کشف و توقیف شد.

وی افزود: همچنین در این مدت هشت هزار و 300 کیلوگرم زغال قاچاق جنگلی نیز توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به توقیف 37 دستگاه خودرو حامل چوب آلات و زغال جنگلی قاچاق اظهار داشت: در این ارتباط 37 متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بصورت شبانه روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد.

شهامت گفت: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه همگانی بوده و انتظار می‌رود مردم در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

6130/6016

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.