مهندس محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: با هدف ارایه خدمات الکترونیک و غیرحضوری به مشترکان و در راستای اجرای سیاست‌های دولت الکترونیک، حذف قبوض کاغذی برق در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهرماه امسال تمامی قبوض کاغذی از چرخه شرکت توزیع برق این استان حذف خواهد شد، اضافه کرد: براساس بخشنامه‌های ابلاغی از وزرات نیرو و شرکت توانیر بعد از این قبض کاغذی برق حذف و صورتحساب برق مصرفی فقط از طریق پیامک برای مشترکان استان ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: ارسال پیامک به منزله ارسال قبض خواهد بود و مشترکان می‌توانند قبوض برق مصرفی خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول حذف قبوض کاغذی برق مصرفی مشترکین از خردادماه امسال در شهرستان‌های نمین، سرعین و کوثر به مرحله اجرا در آمده است، اضافه کرد: مرحله دوم نیز از اول مرداد ماه در شهرستان‌های پارس آباد، مشگین شهر، خلخال، بیله‌سوار و بخشی از اردبیل به مرحله اجرا در آمده و از ابتدای مهرماه نیز در تمامی نقاط استان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در مناطقی که قبوض برق مصرفی به صورت پیامک ارسال شده پرداخت هزینه‌ها از سوی مردم بهتر از سایر مناطق شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد مشترکین در استان شماره موبایل خود را وارد سیستم برای دریافت پیامک کرده اند، ادامه داد: انتظار می‌رود سایر مشترکین نیز در مدت باقی مانده نسبت به اعلام شماره موبایل خود به شرکت توزیع نیروی برق استان اقدام کنند.  

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: تمامی مراکز دولتی و عمومی مانند ادارات، مدارس، مساجد، مراکز نظامی و انتظامی و مراکز بهداشتی نیز باید مدیر مربوطه یا کارپرداز خود را موظف به دریافت قبوض برق مصرفی به صورت پیامک کنند. 

محمدی افزود: مشترکان می توانند از طریق ارسال شماره اشتراک هشت رقمی قبوض با تلفن همراه خود به شماره ۱۰۰۰۰۴۵۱۱۲۱،  مراجعه غیر حضوری به سامانه شرکت توزیع نیروی برق استان قسمت صدور قبوض و یا با اعلام شماره تلفن همراه خود به ماموران قرائت کنتور این شرکت و نیز با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به دریافت قبوض برق مصرفی به صورت پیامک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ارسال پیامک به سامانه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان رایگان است، اظهار داشت: سامانه‌های طراحی شده امن بوده و هیچ اطلاعاتی از اشخاص به دیگران داده نخواهد شد.

محمدی  بیان کرد: صاحب تلفن همراهی که آخرین پیامک را ارسال کرده به عنوان مشترک، مشتری و مصرف کننده برق از سوی این شرکت شناخته می‌شود و موظف است هزینه قبوض برق مصرفی را در اسرع وقت پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه یک شماره تلفن همراه هیچ محدویتی برای ارسال قبوض برق به صورت پیامک ندارد، اضافه کرد: افراد می‌توانند با استفاده از یک شماره تلفن همراه چندین قبض برق را به صورت پیامک دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در مجتمع‌های مسکونی که کنتور برق به صورت مشترک استفاده می‌شود مدیر ساختمان می تواند نسبت به دریافت قبوض برق به صورت پیامک اقدام کند اظهار کرد: مشترکین درصورت نیاز می‌توانند با مراجعه به سامانه این شرکت پرینت قبوض برق مصرفی کنتور مورد نظر را دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: در زیر قبوض ارسالی این شرکت به صورت پیامک به مشترکین لینکی قرار داده شده که مشترکین می توانند با کلیک روی آن و با استفاده از تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب نسبت به پرداخت قبوض برق مصرفی خود اقدام کنند. 

محمدی افزود: حذف قبوض کاغذی توسط این شرکت همگام با رشد و توسعه اقتصاد ملی و رونق تولید، اجرای فرآیند مدیریت سبز و کمک به حفظ محیط زیست و در راستای بهبود فرآیندها اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: با این اقدام شرکت سالانه از مصرف ۵۰ هزار بسته کاغذ A۴ در استان اردبیل جلوگیری می‌شود.

۶۱۳۰ /۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.