فرهاد احدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ارزش این زمین ها را  بیش از ۶۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۶ فعالیت‌ این یگان آغاز شده  و در این مدت بیش از ۴۵ درصد نیروها و تجهیزات خودرویی  در بیش از ۱۰ شهرستان افزایش یافته است.

او رویکرد اصلی این یگان را فعال‌کردن گشت‌های مقابله با تصرف اراضی ملی اعلام کرد و افزود: براساس سیاست سازمان ملی زمین و مسکن، گشت‌های مقابله با زمین‌خواری فعال شده  و بیش از ۶ هزار هکتار اراضی تحت حفاظت و صیانت این یگان قرار دارند.

احدی ادامه داد: از ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی در محدوده ۱۰ کیلومتری شهرها و بخش‌ها جلوگیری شده  و سعی می‌شود از ساخت و ساز در شهرک‌ها و حاشیه شهرها جلوگیری شود.

وی همکاری و تعامل یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل را با مجموعه یگان حفاظت منابع طبیعی و شهرداری‌ها در محدوده شهرها یادآور شد و گفت: ارتباط و تعامل خوبی با  گشت اجرائیات شهرداری و سایر مجموعه‌های قضائی و انتظامی وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی اردبیل در مورد ساخت و سازهای حریم جاده‌ها نیز بیان کرد: مسئولیت این کار با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و ما هیچ مسئولیتی در این زمینه نداریم.

احدی با بیان اینکه  از سال ۹۶ تاکنون ۱۸۰ هکتار اراضی به ارزش پنج هزار و ۲۶۰  میلیارد ریال رفع تصرف شده، افزود: شاخص‌ترین این اقدام قلع و قمع ۶۰ مغازه احداث غیرمجاز در پارس‌آباد به مساحت ۳۸ هکتار بوده که با همکاری شورای تامین شهرستان و مدیریت دستگاه‌های اجرایی رفع تصرف شد.
۷۱۱۰/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.