به گزارش ایرنا ، ملکه گلمغانی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت دوره‌های متنوعی با هدف رونق تولید صنایع دستی و اشتغال‌آفرینی در شهرهای استان برگزار شد.

او گفت: دوره‌های آموزشی شامل قلم‌زنی، گلیم‌بافی، ورنی‌بافی، معرق، معرق منبت، پیکرتراشی، قلاب‌بافی، تراش سنگ، سفالگری و تولیدات چرمی دست دوز است.

او اظهار داشت: دوره‌های آموزشی در شهرها و روستاها برگزار می‌شود و هدف رونق کارگاه‌های آموزشی و تولیدی در روستاها به منظور کمک به اقتصاد خانواده‌های روستایی است.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی در فصول پاییز و زمستان نیز تداوم خواهد داشت، افزود: در تعریف دوره‌ها به علاقه‌مندی مخاطبان نیز توجه شده و رشته‌هایی که می‌تواند در کوتاه مدت بازدهی اقتصادی داشته باشد با اولویت آموزش داده می‌شود.

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، پالازبافی، ورنی‌بافی، تراش شیشه، مسندبافی، سفالگری، چاقوسازی، قلم‌زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.