داود شایقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:  از سال گذشته تهیه و تدوین سند آمایش استان را شروع شد و شرکت مآب به عنوان برنده مناقصه تهیه این سند انتخاب و شرکت توسعه شرق نیز به عنوان دومین مجموعه در قالب ناظر این سند فعالیت مثبت و چشمگیری داشتند.

وی با قدردانی از گروه مشاور مآب و ارائه طریق از سوی مسئولان استانی در تهیه و تدون سند جامع آمایش استان اردبیل بیان  کرد: مشاور با سعه صدر و دریافت نظرات نخبگان، اساتید دانشگاه‌ها، متخصصان و اصحاب رسانه سعی کرد تا ضعف‌ها و نقص‌ها برطرف و حرکت مثبت در تدوین این سند فراهم آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در ماه‌های اخیر پنل تخصصی در این حوزه برگزار شد و در قالب یک همایش استانی ابعاد مختلف سند آمایش استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: سند آمایش استان که محصول نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان، نخبگان و اساتید است یکی از اسناد برتر در کشور بوده و کمترین خطا و کاستی‌ها را در این سند شاهد هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: با جمع‌بندی نهایی و رفع نقاط ضعف و کاستی امید است  از نیمه دوم سال با ابلاغ سند آمایش در حوزه‌های مختلف هدف گذاری توسعه استان تا سال ۱۴۲۴ فرصتی استثنایی به وجود آورد تا بتوان این استان را با گام‌هایی بلند در مسیر پیشرفت مشاهده کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه سند توسعه همه جانبه ۱۱ شهرستان این استان نیز تدوین می شود، افزود: برای تدوین این سند همکاری دستگاه های اجرایی الزامی است تا اطلاعات دقیق و شفاف به مشاوران مربوطه داده شود.

وی اظهار داشت: این سند با همپوشانی آمایش سرزمین مسیر توسعه استان در حوزه آب، محیط زیست، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و منطقه آزاد را ترسیم کرده و نقش بسزایی در برنامه ریزی ها خواهد داشت.

آمایش سرزمین شامل برنامه ‌ریزی و سازمان دادن به نحوه اشتغال ، تعیین محل سکونت انسان‌ها ، محل فعالیت و تجهیزات و کنش‌های عوامل مختلف نظام اجتماعی و اقتصادی است.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.