به گزارش ایرنا ،صفر توحیدی روز پنجشنبه در نشست با مدیر و کارکنان کمیته امداد امام (ره) خلخال از رشد ۱۳۶ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری خبرداد و افزود: این امر بیانگر افزایش حسن اعتماد خیران به مراکز نیکوکاری تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) استان است .

وی اظهارداشت: مراکز نیکوکاری بدون نیاز به بروکراسی اداری خدمات حمایتی به اقشار آسیب‌پذیر ارائه می‌کنند و این موضوع به رفع مشکلات نیازمندان سرعت بیشتری می‌دهد.

او با بیان اینکه مراکز نیکوکاری، واحدهای مردمی هستند که در مساجد، محله‌ها و روستاهای استان اردبیل تشکیل می‌شوند، گفت: تلاش می‌شود تا در مکان‌های مختلف شهر و روستا مراکز نیکوکاری راه‌اندازی شده و مردم خیر در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند کمک‌های مورد نظرخود را پرداخت و مددجویان نیز بتوانند خدمات مورد نظر را در اسرع وقت دریافت کنند.

توحیدی با اشاره به اینکه خیران اردبیلی ۱۷ میلیارد ریال بصورت نقدی در چهار ماه نخست سال‌جاری به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند، اظهار داشت: مراکز نیکوکاری با شفاف‌سازی عملکرد و هزینه‌کرد کمک‌های مردمی بخوبی توانسته‌اند اعتماد خیران را جلب کرده و در رفع نیازهای اساسی مددجویان گام‌های موثرتری بردارند.

به گفته وی ، گستره حمایتی مراکز نیکوکاری برخانوارهای نیازمند متمرکز شده و بخش مهمی از حمایت‌های این مراکز  ارائه خدمات عمرانی به مددجویان است تا آنها از سرپناهی مقاوم و مناسب بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خدمات حمایتی در چهار ماه نخست سال‌جاری از طریق مرکز نیکوکاری مهندسان هدف به خانوار تحت حمایت و افراد نیازمند ارائه شده ، افزود: سه هزار و ۳۸۲ مترمربع خدمات فنی و مهندسی رایگان به ارزش ۲ میلیارد ریال از جمله فعالیت‌های این مرکز نیکوکاری به منظور تأمین مسکن مناسب برای اقشار آسیب‌پذیر بوده است.

صفر فتح‌الله زاده مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال نیز در این جلسه از فعالیت چهار شبکه نیکوکاری در این منطقه خبر داد و با اشاره به فرایند مثبت این شبکه‌ها در جمع‌آوری کمک‌های خیرین و توزیع آن در بین نیازمندان جامعه با توجه به شناخت شبکه‌های نیکوکاری از وضعیت مالی افراد گفت: برای راه اندازی ۲ شبکه جدید در تلاش هستیم.

۶۰۱۶/۷۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.