مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: پزشکان، پیراپزشکان، داروسازان و صاحبان حرف دامپزشکی موظف هستند تا نظام سامانه فروش و استفاده از این سامانه را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رسول نوع‌پرور در مراسم تجلیل از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: عنصر بسیار مهمی که در گردش آزاد اطلاعات قادر و توانا به انعکاس واقعیت‌هاست خبرنگاران هستند که قطعا با کمک به گردش اطلاعات روان به پیشرفت کمک کرده و جلوی رفتارهای غیرقانونی و رانت گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه کار خبرنگاران دارای اجر معنوی و ارزش بالایی از حیث آگاهسازی و اطلاع‌رسانی افکار عمومی است، خاطرنشان کرد: به فرموده امام علی(ع) مردم دشمن چیزی هستند که به آن نادان می‌باشند و از همین روی ضرورت دارد از طریق اصحاب رسانه حقایق گفته شده و روشنگری به معنای واقعی شکل گیرد.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل به تبصره 6 قانون بودجه سال 96 اشاره کرد و گفت: پزشکان و صاحبان حرف پزشکی تا 23 مرداد ماه فرصت دارند تا برای ثبت نام و استفاده از کارتخوان در مطب‌ها اقدام کنند.
نوع‌پرور افزود: در این زمینه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف هستند براساس قانون مالیات‌های مستقیم نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده از سامانه فروش از ابتدای سالجاری اقدام کنند که در این زمینه مهلت ثبت نام تا 23 مرداد ماه تعیین شده است.
وی بیان کرد: صاحبان حرف و مشاغل پزشکی برای ثبت درخواست تخصیص شماره شناسه پایانه فروش به درگاه عملیات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور مراجعه و ضمن انجام فرآیند ثبت نام کد اقتصادی خود را تکمیل و آن را در وضعیت 45 قرار دهند.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل ادامه داد: اولین ماه پس از دریافت شناسه از طریق پیامک تلفنی نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام کنند تا زمینه استفاده از پایانه فروشگاهی فراهم آید.
نوع‌پرور با اشاره به اینکه زیرساخت این طرح توسط سازمان امور مالیاتی فراهم شده است، تصریح کرد: امیدواریم با عملیاتی شدن این اقدام زمینه برای فعالیت‌های قانونی صاحبان مشاغل پزشکی فراهم آید.
وی در مورد بخشودگی جرایم مالیاتی نیز بیان کرد: در حمایت از رونق تولید و کسب و کار قانون بخشودگی جرایم مودیان تا پایان مهرماه اعمال می‌شود که براساس این قانون تمامی جرایم مورد بخشودگی قرار گرفته و مراجعین می‌توانند اصل مالیات خود را پرداخت کنند.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل محدود بودن زمان اعمال این بخشودگی را یادآور شد و گفت: اعمال بخشودگی جرایم مودیان با گذشت زمان به حالت پلکانی انجام خواهد شد و ما انتظار داریم با مراجعه به موقع زمینه بهره‌مندی مودیان از این شرایط مطلوب و مناسب به شکل فراهم آید.
نوع‌پرور به اهمیت مالیات در این شرایط سخت اقتصادی و تهدید نظام سلطه اشاره و اظهار کرد: ایرانیان با مقاومت هزینه مقابله با استکبار جهانی را پرداخت می‌کنند به نحوی که کشورمان از جابجایی ارز و فروش نفت محروم شده و قرار است در این شرایط سخت اقتصادی بخش عمده‌ای از درآمد کشور از طریق مالیات تامین شود.
وی به دو آسیب جدی اقتصاد ایران اعم از دولتی بودن اقتصاد و تک‌محصولی بودن پایه‌های اقتصادی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید پیشتر از این به منابع داخلی به ویژه مالیات تکیه می‌کردیم و در کنار آن برای اقتصاد مملکت منابع درآمدی خوبی تعریف می‌کردیم که این امر انجام نشده است.
مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل مبارزه با فرار مالیاتی را گامی موثر در تقویت اقتصاد کشور توصیف کرد و گفت: این امر نیازمند دسترسی آسان به اطلاعات است که در چند سال اخیر این کسب اطلاعات از طریق تراکنش‌های بانکی و همچنین اطلاعات هویتی افراد در حال جمع‌آوری است تا شاهد وصول مالیات و جلوگیری از اجحاف حق مردم در این حوزه باشیم.
نوع‌پرور ادامه داد: سال گذشته مردم استان اردبیل 370 میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و 97 میلیارد تومان نیز از محل ارزش افزوده وصولی داشتیم.
وی بیان کرد: این میزان ارزش افزوده در اختیار یک هزار و 700 دهیاری، 29 شهرداری و همچنین جامعه عشایری قرار گرفته که سه درصد ارزش افزوده به این مجموعه‌ها پرداخت شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: یک درصد ارزش افزوده به حوزه سلامت و پنج درصد نیز در اختیار کمیته تخصیص قرار گرفته تا صرف هزینه‌های جاری و عمرانی شود.
نوع‌پرور در پایان تصریح کرد: ما اگر بتوانیم درست و به موقع مالیات‌ها را وصول کنیم قطعا به نفع توسعه کشور و استان خواهد بود به طوری که براساس برنامه ششم توسعه درآمد مالیاتی صرف عمران و آبادانی منطقه‌ای و استانی می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.