بهنام بهشتی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل  افزود: مهم‌ ترین هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر  استان اردبیل  اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد ، رفع نگرانی و ایجاد حساسیت بین مردم است که این کار احتیاج به اقدامات فرهنگی دارد.

وی  اظهار داشت: خانواده موثرترین نهاد اجتماعی مقابله با مصرف مواد مخدر است و  مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر باید به یک فرهنگ تبدیل شود و مشارکت مردم در این حوزه افزایش یابد.

بهشتی به نظارت بیشتر و سختگیرانه بر عملکرد و فعالیت های مراکز طب سنتی ، عطاری ها و داروخانه ها در استان اشاره کرد و افزود: گروه‌های بازرسی برای این نظارت با همکاری نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۹۴ مرکز درمان سرپایی سوء مصرف مواد مخدر در این استان فعالیت دارد.

بهشتی افزود: در این مراکز داروهای لازم برای مقابله با گرایش به مواد مخدر به معتادان  تجویز شده و این اقدام باعث مقابله با عرضه مواد مخدر در سطح خرد می شود.

وی بیان کرد: همچنین ۱۰ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت در استان وجود دارد که در آنها خدمات ایمان مدار و پرهیز مدار به معتادان ارائه می شود.

او با اشاره به فعالیت مرکز معتادان ناشناس استان از عضویت ۲ هزار نفر در این مرکز خبر داد و افزود: در این مرکز معتادان به صورت ناشناس فعالیت کرده و با اقدامات ایمان مدار و رفتاری اقدام به ترک اعتیاد می کنند.

بهشتی از تکمیل مرکز نگهدای معتادان متجاهر استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرکزی نیز در استان به عنوان خوابگاه معتادانی که در سطح شهرها و ساختمان های نیمه کاره می خوابند، ایجاد شده که با ارائه یک وعده غذای گرم معتادان را اسکان می دهد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل همچنین گفت: سن اعتیاد در استان کاهش یافته و خانواده ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود و نحوه ارتباطات آنها با دوستان در بیرون از خانه باشند.

وی هشدار داد: خطر تغییر مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی جدی است و کشفیات در استان نشانگر روی آوری سودجویان به سمت توزیع مخدرهای صنعتی و نیمه صنعتی در جامعه است.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.