حبیب ابراهیم پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با تشریح اهداف رویداد شتاب افزود: توسعه زیست بوم صنایع خلاق در کنار توسعه زیست بوم شرکت ها و موسسات دانش بنیان اهمیت زیادی دارد.

وی  بر لزوم توجه فعالان این حوزه جهت برخورداری از ظرفیت های پارک علم و فناوری استان تاکید کرد و گفت:یکی از اهداف این رویداد که به صورت تخصصی برگزار می شود شناسایی و توانمند سازی ایده های برتر و همچنین ترویج فرهنگ نواوری و خلاقیت در سطح استان است.

ابراهیم پور با اشاره به ایجاد کارخانه نوآوری  افزود:این کارخانه  با هدف  توسعه و بستر سازی های لازم برای جلب مشارکت سرمایه گذاری های بخش خصوصی و شتاب دهنده های استانی  ایجاد شده است. 

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل  با اشاره به اینکه تاکنون  ۷۸ طرح و ایده فناوری  در قالب هسته فناور استان شناسایی و قابلیت اجرا یافته است ، ادامه داد: برای ایجاد این کسب و کارهای فناورانه حوزه پارک علم و فناوری استان تسهیلات ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی با سود کم در نظر گرفته شده است.

ابراهیم پوربا بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش بنیان با نگاه صادرات محور دنبال می‌شود، گفت: ۲۱ شرکت در این حوزه فعال هستند که در تولید محصولات صادرات محور فعالیت دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ادامه داد: محصولات ۴۶ واحد پارک علم و فناوری اردبیل در حال تجاری سازی است که در آینده سبب اشتغال و ارزآوری بیشتر در استان می‌شود.

ابراهیم پور با بیان اینکه تلاش می‌شود هسته‌های فناور در لایه‌های جامعه تأثیرگذار باشند، افزود: حمایت از محصولات و خدمات دانش بنیان برای تجاری سازی و همکاری با مراکز علمی و پژوهشی جهت هدایت نتایج پژوهش‌های کاربردی در ارائه محصولات و خدمات از اهداف و وظایفی است که از سوی پارک علم و فناوری دنبال می‌شود.

او بیان کرد: علاوه بر این تمرکز بر صادرات کالا و خدمات دانش بنیان و توسعه خدمات علمی و فنی، اقتصادی و تجاری برای فناوران در راستای توسعه محصولات و خدمات دانش بنیان و تمرکز بر جذب و پذیرش ایده‌های نو و فناورانه از دیگر اهداف پارک‌های علم و فناوری است.

وی ترویج فناوری‌های کشاورزی را از اهداف اصلی پارک علم و فناوری استان اردبیل ذکر کرد و گفت: هر چند در سال‌های اخیر در شناسایی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و معرفی محصولات برند کوتاهی شده ولی برخی از شرکت‌های حاضر در پارک اردبیل به مرحله تجاری سازی رسیدند.

۷۱۱۰/ ۱۲۵۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.