به گزارش ایرنا ، سیدحمید پورمحمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های کشور در اردبیل افزود: بانک‌های سپه و کشاورزی در  پایاب سد گیوی هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای تحت پوشش قرار دادن اراضی دیم به آبی ،بانک‌های ملت و مسکن نیز برای  فاضلاب شهرهای اردبیل و نمین به میزان هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال  ،بانک‌های صادرات و رفاه در زمینه آبرسانی هزار روستا در قالب ۱۸ مجتمع آبرسانی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال ، بانک توسعه تعاون برای اجرای پروژه پایاب سد سبلان ۶۰۰ میلیارد ریال ، موسسه اعتباری ملل برای احداث هتل بزرگ در مشگین‌شهر سه هزار میلیارد ریال ، پست بانک برای احداث کارخانه کریستال با هدف ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی و بانک ملی هم برای راه‌آهن اردبیل - میانه هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه همچنین بیان کرد: علاوه بر این سازمان برنامه بودجه از طریق شرکت آب و فاضلاب هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال  به این حوزه کمک می‌کند.

وی با اشاره به رکود برخی واحدهای تولیدی در استان اردبیل افزود: ۶۳ پروژه اقتصادی به علت عدم ایفای تعهدات توسط بانک‌ها تملک شدند که امید است ۷۰ درصد این واحدها به چرخه تولید بازگردند.

پورمحمدی بیان کرد: پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تامین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی در اولویت پرداخت تسهیلات هستند.

وی زیرساخت‌های استان اردبیل را ضعیف دانست و گفت: در سال‌های اخیر جمعیت این استان به لحاظ مهاجرت کاهش یافته است.

پورمحمدی افزود: کاهش جمعیت استان اردبیل در سال‌های گذشته به میزان ۲.۳ جمعیت کشور را تشکیل می‌داده که این میزان به  ۱.۵۹ درصد رسیده است.

۷۱۱۰/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.