رئیس شورای شهر سرعین گفت: روستاهای شهرستان سرعین کمترین تنش آبی را دارند و در حوزه آب و فاضلاب شهری تحولات زیربنایی امیدبخش است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر مینایی در جلسه هم اندیشی مشکلات آبرسانی به روستاهای اظهار کرد: سهم شهرستان سرعین از محل وام مسکن روستایی 250 مورد است که امیدواریم با افزایش تقاضای مردم توزیع این تسهیلات به تعداد نامحدودی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها در آگاهسازی مردم روستاها در بهره‌مندی از این تسهیلات استفاده شود تا ریالی از این منابع به دست افراد بسازوبفروش نیفتد و روستائیان نیازمند بتوانند از این منابع استفاده کنند.
رئیس شورای شهر سرعین با قدردانی از تلاش مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان و رضایت عمومی از این مجموعه گفت: در حوزه آب و فاضلاب روستایی نیز با توجه به محدودیت روستاهای سرعین اکثر این روستاها از منابع آب پایدار بهره‌مند هستند و ما با کمترین تنش در روستاهای سرعین روبرو هستیم.
مینایی افزود: با حضور مدیر جدید آب و فاضلاب شهری ما تحولات خوبی را در توسعه و اصلاح شبکه‌ها شاهد هستیم به طوری که ما نزدیک‌ترین تعامل و ارتباط با آب و فاضلاب شهری داریم و سعی‌مان بر این است تا جلوی انشعابات غیرمجاز نیز به نوعی گرفته شود.
وی ادغام مجموعه آب و فاضلاب شهری و روستایی و ضرورت احداث یک ساختمان مناسب برای این شرکت را ضروری خواند و تصریح کرد: ساختمان فعلی به موزه تبدیل خواهد شد و امیدواریم با تامین زمین مناسب مسئولان شرکت بتوانند ساختمانی در خور این مجموعه احداث کنند.

عضو شورای اسلامی استان اردبیل در مورد انتقال آب گورگور به اردبیل نیز بیان کرد: قرار است 150 لیتر در ثانیه مشابه برداشت آب از سد یامچی از گورگور منابع آب تامین شود که البته سهم شهرهای نیر و سرعین نیز با در نظر گرفتن برنامه‌های جایگزین باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد.
نماینده اردبیل در شورای عالی استان‌ها نیز اظهار کرد: با توجه به تاسیس شهرستان اصلاندوز امیدواریم زیرساخت‌ها در این شهرستان از همین ابتدا با قوت و قدرت فراهم آید تا در آینده مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.
پویا مجرد خاطرنشان کرد: در برخی از روستاهای پارس‌آباد مشکل تامین آب وجود دارد که امیدواریم با تلاش آب و فاضلاب روستایی و از طرق مختلف تامین آب روستائیان انجام شود.
وی همچنین تکمیل تصفیه خانه فاضلاب پارس‌آباد و بهره‌برداری مردم این منطقه را یادآور شد و تصریح کرد: مردم پارس‌آباد نگران آب ارس و ورود پساب فاضلاب کشورهای همسایه به این رودخانه هستند که در این زمینه بهتر است شفاف‌سازی انجام شود.
 

انتقال آب سد عمارت به بیله‌سوار

نماینده بیله‌سوار در شورای اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: بنیاد مسکن باید حوزه نظارتی خود را تقویت کند و یک ارتباط تنگاتنگ و کارشناسی را با دهیاری‌ها داشته باشد.
هوشنگ محمدی ضرورت بازنگری در طرح‌های هادی و توجه به عمران و آبادانی روستاها به ویژه روستاهای پرجمعیت را در شمال استان یادآور شد و تصریح کرد: متاسفانه در طرح شبکه خدافرین ، بنیاد مسکن ورود پیدا نکرد در حالی که بسیاری از مناطق روستایی در این محدوده نیاز به توسعه محدوده طرح هادی دارند.

وی با انتقاد از تخلیه پسماند نیروگاه اتمی ارمنستان به رود ارس و آلودگی آشکار این رودخانه مرزی گفت: یکی از علل و عوامل بالا بودن بیماری سرطان در شهرهای شمالی استان همین موضوع است که اهالی بیله‌سوار و پارس‌آباد را نگران کرده است.

عضو شورای شهرستان بیله‌سوار افزود: پیشنهاد می‌کنیم انتقال آب سد عمارت به بیله‌سوار جهت آب شرب انجام گیرد چرا که این آب از کیفیت بالایی برخوردار است و به جای ارس می‌توان از این حوزه آبریز استفاده کرد.
محمدی ضرورت تکمیل مجتمع‌های نیمه کاره آبرسانی به روستاها را نظیر خروسلو ضروری خواند و اضافه کرد: در نگهداری تاسیسات و شبکه‌ها در مناطق روستایی متولی خاصی وجود ندارد و بهتر است در این زمینه یک مدیریت جامع انجام شود و همچنین شبکه فاضلاب شهر جعفرآباد با وجود آماده بودن طرح مطالعاتی هنوز اجرای آن تحقق نیافته است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.