علی یوسف‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خلخال افزود: در سال جاری اعتبارات ملی حوزه راه در استان اردبیل ۲ برابر افزایش یافته و تلاش می‌کنیم با جذب کامل این اعتبارات پروژه‌های راه سازی در حال اجرای استان تکمیل شده و یا پیشرفت مطلوبی داشته باشد.

او اظهار داشت: در حال حاضر بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر با سرعت قابل قبولی در حال احداث است که با ۲ برابر شدن تعداد ماشین‌آلات در این مسیر امیدواریم تا آخر شهریور با تکمیل کارهای باقیمانده ۲۵ کیلومتر از این مسیر افتتاح شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین بیان کرد: علاوه بر محدوده یاد شده ، همزمان عملیات اجرایی ابنیه فنی و زیرسازی حدود ۱۰ کیلومتر دیگر این مسیر در حال اجرا است تا با جمع‌بندی نهایی در سال آینده به شکل کامل محور اردبیل – مشگین‌شهر به سرانجام برسد.

یوسف‌زاده به مسیر چهاربانده اردبیل - سرچم نیز اشاره کرد و افزود: تا کیلومتر ۳۵ این پروژه به پیمانکار واگذار شده و در حال اجراست و امیدواریم تا پایان فصل کاری ۲۷ کیلومتر از آن به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث راه در جاده خلخال کلور – درام به منجیل ، رضی – امیرکندی (قطعه برگ چایی) و پروژه ورودی گرمی نیز با شتاب کافی در حال اجرا است تا اهالی این مناطق از راه دسترسی مطلوبی در آینده بهره‌مند شوند.

او  در زمینه فعال بودن پروژه پارس‌آباد تا سه راهی سربند به عنوان یکی از تقاطع پرتردد شمال استان و همچنین گوگ تپه به سمت بیله‌سوار هم گفت: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف تاخیر و تعطیلی در اجرای این پروژه‌ها را به حداقل خواهیم رساند.

یوسف‌زاده افزود: برغم اینکه سال گذشته در تامین قیر از طرف دولت مشکلی نداشتیم و قیر مورد نیاز اکثر پروژه‌ها تامین شده ولی هنوز سیستم واگذاری قیر برای سال ۹۸ قطعی نشده و در صورت عدم تامین قیر بسیاری از کارخانه‌های تولید آسفالت استان  با توجه به مشکلات نقدینگی با مشکل جدی مواجه شده و بیشترین آسیب را پروژه‌های راه‌های روستایی خواهند دید.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد پروژه‌های شروع شده در سال جاری نیز گفت: علاوه بر ۳۵ کیلومتر در حال اجرای جاده اردبیل - سرچم، ۲۵ کیلومتر دیگر نیز (حدفاصل کیلومتر ۶۰ – ۳۵) توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به پیمانکار واگذار شده که با تجهیز کارگاه عملیات اجرایی آن نیز بزودی شروع خواهد شد.

یوسف‌زاده به مطالعات جاده نمین – حیران با اولویت تونل حیران و مطالعات تونل خلخال – اسالم اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم تا با مطالعات باند دوم تونل حیران، گره ترافیکی پرترددترین محور منتهی به استان و تونل گردنه اسالم یکی از سخت‌ترین و کولاک‌گیرترین گردنه‌های کشور را که حدود ۱۱ کیلومتر از مسیر مذکور را حذف خواهد نمود، اجرایی نماییم.

او در مورد وضعیت نامناسب محور سرعین – آلوارس نیز بیان کرد: ما این پروژه را در حال مطالعه داریم تا به جای روکش آسفالت این مسیر با ارتقای این محور به راه اصلی شاهد رشد و شکوفایی در این محور گردشگری استان و تردد روان و ایمن در آن باشیم.

یوسف‌زاده  از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات استانی و تخصیص و جذب منابع ملی به صورت مناسب خبر داد و تشریح کرد: علاوه بر جذب کامل اعتبارات استانی در حوزه اعتبارات ملی در تعدادی از محورها حتی اعتبارات جذب شده بیش از ۲ برابر اعتبارات ابلاغی بوده که موجب فعال‌تر شدن اکثر پروژه‌ها در استان شده است.

او اضافه کرد: با توجه به برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در خصوص پروژه‌های پیشنهادی سال ۹۸، امیدواریم فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان  نسبت به افزایش اعتبارات پروژه‌های ملی اهتمام ویژه‌ای در افزایش اعتبارات پروژه‌های استانی بخش راه داشته باشند تا پروژه‌های استانی نیز که بیشتر در حوزه راه روستایی است، فعال‌تر شوند.

یوسف‌زاده سرجمع  مطالبات پیمانکاران پروژه‌های راه سازی را هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیشترین این رقم مربوط به پیمانکاران محور اردبیل – مشگین‌شهر و اردبیل – سرچم است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.