به گزارش ایرنا ،ایرج اعتبار روز سه‌شنبه در جلسه کمیته پیشگیری از هپاتیت ، هزینه‌های بالای آزمایش های مربوط به تشخیص بیماری هپاتیت را از دیگر مشکلات این بیماران ذکر کرد.

او گفت: هر چند داروی افراد درگیر در این زمینه از سوی دانشکده علوم پزشکی و ارگان‌های ذیربط تامین می‌شود، ولی باز نیازمند حمایت دستگاه‌ها، ارگان‌ها و خیرین در این زمینه هستیم.

اعتبار اظهار داشت: بیماران هپاتیتی هماکنون برای انجام آزمایش باید به استان‌های گیلان ، اردبیل و یا آذربایجان شرقی مراجعه کنند که این کار مستلزم صرف هزینه‌های بالا برای تشخیص فعال بودن بیماری هپاتیت در بدن این افراد است.

وی افزود: طرح مایه‌کوبی در مقابل بیماری هپاتیت با شعار سرمایه‌گذاری و حذف هپاتیت و پیشگیری از آلودگی به این بیماری در مناطق مختلف این شهرستان اجرا خواهد شد.

غلامرضا غفاری، رئیس اداره پزشکی قانونی خلخال نیز در این جلسه با اشاره به درگیر بودن تعدادی از جامعه هدف هپاتیت با اعتیاد گفت: ریشه‌یابی برای دستیابی به جمعیتی که در کانون خطر قرار دارند تنها با حمایت عملی قابل انجام است.

سلیمان شاددل، رئیس گروه بیماری‌های دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال هم با اشاره به اهمیت توجه به بیماری هپاتیت و پیشگیری از آن گفت: از سال ۱۳۹۷ طرح ایمن‌سازی اهداکنندگان مستمر خون با همکاری اداره انتقال خون شهرستان خلخال آغاز شده و تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از اهداکنندگان خون به‌ صورت معرفی از سوی اداره انتقال خون در مراکز بهداشتی و درمانی  واکسن هپاتیت در سه نوبت را دریافت کرده‌اند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.