به گزارش ایرنا ، محمد خداپرست روز سه‌شنبه در نشستی با اعضای این سازمان‌های مردم نهاد با اعلام ثبت رسمی جمعیت مردم نهاد "پاکبانان جوان سبلان" و "طبیعت یاوران سرعین" افزود: با افزایش تعداد تشکل‌های مردم نهاد قدرت و ظرفیت خوبی در حل مشکلات محیط زیستی کشور ایجاد می شود و در یک سال اخیر تعداد سمن‌های زیست محیطی این استان نیز افزایش یافته است.

او اظهار داشت: باید زمینه فعالیت بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در جامعه فراهم شود و افزایش تعامل با این تشکل‌های مردم ‌نهاد ضروری است.

خداپرست همچنین با اشاره به فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی، سازمان‌های غیردولتی بدون انتفاع و غیرسیاسی هستند و اعتبار خود را در جامعه از نقش مسئولانه و سازنده به دست می‌آورند و افراد در این سمن‌ها بصورت داوطلبانه حضور یافته و به دلیل ارتباط بدون واسطه با مردم از کارآمدی و تاثیرگذاری بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: سمن‌ها می‌توانند در کنار حمایت‌های دولتی برای رفع موانع، قدم‌های موثری بردارند. مهم‌ترین نقش سازمان‌های مردم نهاد، افزایش مشارکت اجتماعی است و این مشارکت عامل پیشرفت و توسعه جامعه است و جامعه بدون تکیه بر ظرفیت سمن‌ها نمی‌تواند در مسیر سالم سازی قدم بردارد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.