به گزارش ایرنا ، علی نعمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان جواز تاسیس ۱۴ فقره صنایع تبدیلی باغی را با اشتغالزایی ۲۳۶ نفر صادر کرده که ظرفیت اسمی آنها ۶ هزار تن می‌باشد و سالانه قادر است ۱۳ هزار تن مواد خام را جذب کند.

وی اظهار داشت: برای صنایع تبدیلی دامی نیز جواز تعداد ۱۸ فقره طرح صادر شده که زمینه اشتغال پایدار ۴۴۴ نفر را فراهم می‌کند. ، این واحدها با ظرفیت اسمی ۳۲ هزار تن قدرت جذب ۷۳ هزار تن مواد خام را دارند.

وی  در زمینه اقدامات انجام شده در بخش خوراک دام و طیور افزود: تاکنون هشت فقره مجوز در این زمینه صادر شده که برای ۶۶ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد، ظرفیت اسمی این واحدها ۲۳۶ هزار تن است و سالانه قادرند ۲۷۱ هزار تن مواد خام را جذب کنند.

نعمتی همچنین در خصوص وضعیت توسعه سردخانه‌ها و نقش بسیار مهمی که در جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی دارند، گفت: برای ۴۵ فقره سردخانه با اشتغال‌زایی  ۴۰۰ نفر و ظرفیت اسمی  ۱۶۰ هزار تن و جذب سالانه ۱۷۶ هزار تن مواد خام مجوز صادر شده است.

او مجموع صنایعی که مجوز تاسیس دریافت کرده‌اند را  ۱۲۵ فقره ذکر کرد که ۱۱ فقره از آن متعلق به سال جاری است.

وی گفت: این تعداد از صنایع برای ۲ هزار و ۳۶۴ نفر اشتغال ایجاد می‌کنند که از این میزان ۲۱۹ نفر مربوط به فعالیت‌های چهار ماه اول سال جاری است.

نعمتی اظهار داشت: در مجموع ۱۲۵ فقره از صنایع استان اردبیل قادرند سالانه ۱۶۰۳ هزار تن مواد خام کشاورزی را جذب کنند.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می‌کند. اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.