خدمات غیرحضوری و الکترونیکی تامین اجتماعی در حال افزایش است. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سعید بشرخواه،  در نشست با خبرنگاران با اشاره به افزایش اقدامات غیر حضوری تامین اجتماعی اظهار کرد: با اجرای این طرح خدمات انجام یافته در این سازمان تسهیل و پرونده بیمه‌شدگان به صورت الکترونیکی بوده و نیازی به ارسال فیزیکی پرونده‌ها وجود ندارد. 
وی با اشاره به پوشش 600 هزار نفری تامین اجتماعی در استان اردبیل افزود: برای ارائه هرچه بهتر خدمات با اعضای خود در سالهای اخیر برای تقویت خدمات غیر حضوری و در سطح تلاش کرده‌ایم. 
 مدیرکل تأمین اجتماعی استان اردبیل به تراز مالی منفی سازمان تأمین اجتماعی استان اشاره کرد و گفت: کل اعتبار مصوب سالانه استان ۶۴۰ میلیارد تومان بوده بطوریکه میزان هزینه کرد سالانه استان اردبیل به هزار میلیارد تومان می‌رسد. 
بشرخواه در ادامه طرح بخشودگی جرائم برای کارگاه‌های خوش ‌حساب را یادآور شد و افزود: شرایط اقتصادی که امروز کارفرمایان با آن روبرو هستند باعث شده در پرداخت حق بیمه با مشکل مواجه شوند این در حالی است که میزان مطالبات تأمین اجتماعی استان اردبیل به  ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. 
وی  به  اجرای طرح بخشودگی جرایم اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح امسال نیز برای افراد خوش حساب و فعال تداوم خواهد یافت و کارفرمایان و افراد مشمول تا سیزدهم شهریور ماه فرصت دارند از مزایای این طرح برخوردار باشند. 
  
بشرخواه ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته ماده ۶۶ قانون تامین اجتماعی در مورد قصور ایمنی کارفرمایان که تاکنون قابل تقسط نبود نیز از امسال تقسیط می‌شود. 
به گفته وی این سازمان در استان سالانه به ۴۲ هزار نفر به مبلغ پنج هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال مستمری و بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.    
بشرخواه یادآور شد: با توجه به وضع اقتصادی جامعه و حمایت از رونق تولید و تداوم اشتغال تلاش بر این است که تا حد ممکن نهایت همکاری با واحدهای تولیدی و کار آفریننان صورت گیرد.    
وی با اشاره به اینکه که در ۱۰ شعبه تامین اجتماعی، ۶ شعبه اقماری و پنج واحد کارگزاری در استان اردبیل به بیمه شدگان ارائه خدمات می‌شود، خاطرنشان کرد: ۲۸۹ نفر در شعب استان مشغول ارایه خدمات به جامعه هدف هستند.. 
  
او پرداخت مستمری ماهیانه، حمایت‌های درمانی، توسعه مراکز درمان مستقیم و غیرمستقیم، پرداخت بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بارداری و بیماری و سایر خدمات کوتاه و بلند مدت را از جمله خدمات ارائه شده توسط این سازمان به بیمه شدگان عنوان کرد. 
  
  
وی اضافه کرد: الکترونیکی کردن پرونده ها، اجرای طرح SSN (اختصاص شماره تامین اجتماعی) و اختصاص کد به کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی گام بزرگی برای تحول در خدمات این سازمان است.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.