تیم کشورمان قهرمان نهمین دوره مسابقات بین‌المللی نیوفول کنتاکت اردبیل شد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این مسابقات که در سالن 6 هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار شد، بعد از تیم ایران که قهرمان مسابقات بین‌المللی نیوفوول کنتاکت و کیک بوکسینگ اردبیل شد تیم‌های افغانستان و آذربایجان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.
نائب رئیس فدراسیون جهانی نیوفول کنتاکت اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات بین‌المللی این رشته ورزشی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حضور 6 کشور به میزبانی اردبیل برگزار شد.
اکبر طالعی خاطرنشان کرد: در این مسابقات علاوه بر تیم کشورمان تیم‌های پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ژاپن و مغولستان رقابت نفس‌گیری را در رده‌های سنی اعلام شده برای آقایان برگزار کردند که در پایان تیم‌های منتخب معرفی شدند.
وی به حضور 150 ورزشکار در این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: طی دو روز این مسابقات به میزبانی شایسته اردبیل برگزار شد تا تیم‌های قدر در آستانه مسابقات آسیایی توان خود را محک زده و خود را برای مسابقات و رقابت‌های جهانی آماده کنند.

نائب رئیس فدراسیون جهانی نیوفول کنتاکت افزود: امیدواریم در سالجاری تیم نیوفول کنتاکت و کیک بوکسینگ کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان همانند 2009 بتواند مقام قهرمانی را به دست آورده و خوش بدرخشد.

طالعی ادامه داد: ما در مسابقات المپیک آسیایی این رشته خوش درخشیدیم و قطعا تیم کشورمان با استعدادهای خوبی که در سال‌های اخیر شناسایی و به جمع تیم‌های رده پایه ما افزوده شده است در آینده به مقام‌های قابل قبولی دست پیدا کند.
نائب رئیس فدراسیوم نیوفول کنتاکت و کیک بوکسینگ نیز در پایان این رقابت‌ها اظهار کرد: تیم کشورمان رقابت نفس‌گیری را با رقبای خود داشت ولی موفق شد مقام قهرمانی را به دست آورد.
ایرج طالعی با یادآوری اینکه در این دوره از مسابقات کمربند طلایی و جایز نقدی در سه وزن 60، 70 و 80 کیلوگرم به قهرمانان اهدا شد، خاطرنشان کرد: در رقابت با ژاپن که صاحب و اصلی‌ترین حریف کشورمان در مسابقات به شمار می‌آمد توانست بالاتر از این تیم قرار گرفته و مقام قهرمانی را به دست آورد.
دبیر تیم‌های ملی فدراسیون ورزش‌های رزمی نیز به کیفیت مطلوب این مسابقات و میزبانی شایسته اردبیل اشاره کرد و گفت: در سه دوره استان اردبیل میزبانی این رقابت‌ها را عهده‌دار بوده که مسابقات به شکل مطلوب در رده‌های سنی مختلف برگزار شده است.

یاشار میردامادی بیان کرد: ما خودمان را برای مسابقات جهانی و آسیایی آماده می‌کنیم و برای حضور قدرتمند در تورنمنت‌ها مسابقات تدارکاتی خوبی را برای تیم‌های ملی موی‌تای و کیک بوکسینگ و نیوفول کنتاکت در نظر گرفتیم که در شهرهای مختلف کشورمان برگزار خواهد شد.

وی از اردبیل به عنوان قطب ورزش‌های رزمی و رینگی یاد کرد و گفت: همیشه ورزشکاران این استان در مسابقات برگزار شده در رشته‌های متنوع رزمی توانسته‌اند جایگاه‌های برتری را به خود اختصاص دهند که قطعا در مسابقات پیش رو نیز ورزشکاران توانمند و خوش استیل این استان حضوری قدرتمندانه خواهد داشت.
رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان اردبیل نیز در جریان برگزاری این مسابقات بیان کرد: مسابقات بین‌المللی نیوفول کنتاکت به میزبانی اردبیل و در ورزشگاه زیبای 6 هزار نفری رضازاده در چهار رده سنی و با حضور 6 تیم برگزار شد که تیم ملی کشورمان توانست مقام قهرمانی را به دست آورد.

اسلام عبدی با قدردانی از همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، مدیریت سالن رضازاده، هیئت پزشکی – ورزشی و همچنین اسپانسر این مسابقات بیمه ایران اندیشه زرین و همچنین شهرداری و شورای شهر اردبیل تصریح کرد: هرچند برگزاری این مسابقات با تعطیلی ایام عید فطر و اواخر هفته تقارن یافت اما استقبال خوبی را از سوی علاقمندان در ورزشگاه رضازاده شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در این مسابقات بین‌المللی جایزه نقدی به همراه کمربند طلایی در سه وزن 60 تا 80 کیلوگرم به قهرمانان اعطا شد تا ورزشکاران این رشته بتوانند از جوایز نقدی مسابقات نیز استفاده کنند.
عبدی به حضور دو تیم از کشورمان و یک تیم مستقل به نام شهرداری از استان اردبیل در این مسابقات اشاره و خاطرنشان کرد: وضعیت ما در سطح کشور یک وضعیت ایده آل است و قطعا تیم اردبیل در مسابقات پیش رو نیز توان مضاعفی را در آوردگاه‌های جهانی و بین‌المللی و آسیایی از خود نشان خواهند داد.
وی به ساماندهی 3 هزار ورزشکار بیمه شده در این رشته و تلاش 5 هزار ورزشکار رشته‌های رزمی در اردبیل اشاره و اظهار کرد: ما میزبانی خوبی را در اردبیل شاهد بودیم به طوری که اکثر شرکت‌کنندگان به ویژه 6 تیم خارجی از این میزبانی ابراز رضایت می‌کردند.
رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به ورود این رشته ورزشی به بازی‌های آسیایی امیدواریم تیم رزمی کشورمان در مسابقات آسیایی پیش رو بتواند در جایگاه‌های بهتر و برتر قرار گیرد.
عبدی با انتقاد از عدم همکاری و همراهی مسئولان میراث فرهنگی استان اردبیل در معرفی قابلیت‌ها و توانمندی گردشگری برای تیم‌های شرکت‌کننده خارجی در این مسابقا افزود: به رغم تماس‌های مکرر با مسئولان میراث فرهنگی ما شاهد بی‌توجهی و غفلت آنها در استقبال از میهمانان و گردشگران خارجی مسابقات بودیم به طوری که این حرکت مسولان میراث فرهنگی دردآور است.
وی گفت: در حالی که برگزاری این مسابقات می‌تواند به توسعه گردشگری خارجی در این استان کمک کند متاسفانه مسئولان کم توجهی به این مساله دارند و ما کمترین بهره را در برگزاری رویدادهای بین‌المللی و استفاده از توریسم می‌بریم که این خود جای تامل و تاسف از مدیران در این حوزه دارد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.