به گزارش ایرنا، محمد امید روز چهارشنبه رد کارگروه تخصصی اشتغال اردبیل افزود: تصمیم بر این است قبل از فعال نشدن طرح های راکد طرح جدیدی در روستاها تعریف نشود و با راه اندازی طرح های راکد زمینه اشتغال ایجاد شود.
وی بابیان اینکه جمعیت روستاها در کشور کاهش یافته است ،افزود: عمده دلیل کاهش جمعیت روستایی بعد از انقلاب مربوط به بیکاری است و راهکار اصلی ماندگاری جمعیت روستایی اشتغال و رونق تولید است.
امید بیان کرد: در حال حاضر 74 درصد جمعیت کشور در شهرها و 26 درصد در مناطق روستایی زندگی می کنند که نشان می دهد جمعیت روستایی به رغم افزایش جمعیت کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: دولت در خدمات رسانی به روستاها کوتاهی نکرده ولی به رغم خدمات ارایه شده باز تخلیه روستاها و کاهش جمعیت در نقاط مختلف رخ داده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: برای ماندگاری جمعیت روستایی و افزایش امید به زندگی فرصت جدیدی باید ایجاد شود .
امید بابیان اینکه اشتغال پایدار روستایی منجر به توسعه و رونق روستاها می شود افزود: طی 2 سال اخیر در مجموع 180 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات طرح پایدار اشتغال روستایی اختصاص یافته و تاکنون 73 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت شده است.
وی بیان کرد: قرار است امسال مابقی این تسهیلات که حدود 100 هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، به طرح های اشتغالزای روستایی معرفی شده به بانک ها بتدریج پرداخت شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری کارآفرینی و سرمایه گذاری در روستاها را ضروری دانست و گفت: بستر و زمینه برای سرمایه گذاری با توجه به دارا بودن قابلیت های فراوان در روستاها بیشتر است و امید است سرمایه گذاری در راه اندازی گلخانه ها و پرورش دام توسعه بیشتری داشته باشد.
وی اظهار داشت: استان اردبیل سرشار از قابیلت های گردشگری و بوم گردی روستایی است و کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده که می تواند الگوی مناسبی در دیگر استان های باشد .
در این نشست سرمایه گذاران و کارآفرینان مناطق روستایی استان اردبیل مشکلات خود را بیان کردند.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.