به گزارش ایرنا، محمد امید سه شنبه شب در جریان بازدید از طرح های اشتغالزای شهرستان های استان اردبیل گفت: در مجموع 180 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات طرح پایدار اشتغال روستایی اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: قرار است امسال مابقی این تسهیلات که حدود 100 هزار میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است، به طرح های اشتغالزای روستایی معرفی شده به بانک و به تدریج در سال جاری پرداخت شود.
امید با اشاره به این که بر اساس ماده 27 قانون برنامه باید سالانه در پنج هزار روستای کشور طرح آمایش سرزمینی تهیه شود، از انجام مطالعات آمایش سرزمینی در 9 هزار روستای کشور خبر داد.
وی گفت: تلاش معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری این است که در حوزه اشتغال روستایی، تسهیلات به سمت روستاهایی هدایت شود که دارای آمایش سرزمینی است و پس از این، طرح های اشتغال نیز بر اساس مطالعات آمایش سرزمین دنبال و حمایت خواهد شد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه کرد: در سال جدید نیز پنج هزار روستا به طرح آمایش سرزمینی ملحق می شود و این طرح در روستاهای زیر 20 خانوار تا پایان برنامه ششم توسعه تهیه شده و تسهیلات اشتغال نیز با محوریت طرح آمایش پرداخت خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به وجود پنج میلیون و 700 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور گفت: حدود 50 درصد از این میزان با تسهیلات مسکن روستایی بازسازی شده و تعدادی هم توسط خود مردم مقاومت سازی شده و بر این اساس، نزدیک به سه میلیون و 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی شده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری همچنین افزود: در سال جاری نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تسهیلات 400 میلیون ریالی برای هر واحد مسکن روستایی برنامه مقاوم سازی دارد.
وی هدف از سفر به استان اردبیل را بررسی طرح های اشتغالزا در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی استان اردبیل و تصمیم گیری برای پرداخت تسهیلات مورد نیاز به این گونه طرح ها اعلام کرد و ادامه داد: بر این اساس طرح هایی در شهرستان های پارس آباد، گرمی و مشگین شهر مورد بازدید قرار گرفت.
امید با اشاره به ادامه سیاست حمایت از پروژه های اشتغالزا در مناطق محروم و به خصوص روستایی استان اردبیل با ارائه تسهیلات بانکی و شروع کارهای خوب در این زمینه در سطح این استان اظهار کرد: نظام و دولت در صدد فراهم کردن بستر مهاجرت معکوس از شهر به روستاها بوده و استان اردبیل در این زمینه پیشگام است و سرمایه گذاران محلی انگیزه پیدا کرده اند و دولت هم کمک می کند تا این پروژه ها به نتیجه برسد.
وی اظهار کرد: استان اردبیل منابع تسهیلات طرح پایدار اشتغال روستایی را خوب هزینه کرده و با پرداخت این تسهیلات طرح های خوبی شروع شده و بنا داریم که برای حمایت از اشتغال در روستاها منابع بیشتری در اختیار این استان قرار دهیم.
وی اقدامات انجام شده در زمینه تولید شیرآلات ساختمانی در شهرستان گرمی را که مورد حمایت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری است، چشمگیر، موفقیت آمیز و کار بزرگی در سطح کشور خواند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: این معاونت پیش از این در زمینه اجرای طرح های اشتغالزا همراهی داشته و در شهرک های صنعتی منطقه نیز تسهیلاتی را برای تکمیل و توسعه طرح های تولید شیرآلات خانگی و ساختمانی پرداخت خواهد کرد.
وی پرداخت تسهیلات را مقدمه ای برای اشتغال جوانان منطقه دانست و بیان کرد: شهرستان گرمی در محرومیت شرایط خاص خودش را دارد ولی حرکت بسیار خوب و جانداری برای اشتغال در این شهرستان شکل گرفته که مورد حمایت قرار خواهد گرفت.
امید ادامه داد: بنیاد مستضعفان نیز اقداماتی را در شهرستان گرمی شروع کرده و بخشی از تسهیلات ارائه شده توسط بنیاد هم توسط معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری برای کاهش سود بانکی تقبل شده است و معتقدیم که حضور بنیاد مستضعفان در منطقه در زمینه تامین زیرساخت ها و اشتغال می تواند بسیار موثر باشد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به نیاز شهرستان گرمی برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی در قالب مجتمع های بزرگ گفت: یکی از این طرح های بزرگ طرح آبرسانی به بخش موران با 64 روستا بود که مورد بازدید قرار گرفته و مقرر شد که بنیاد مستضعفان کمک کند تا مرحله اول این پروژه تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری روز سه شنبه برای سفر 2 روزه وارد فرودگاه پارس آباد مغان در استان اردبیل شد.
بازدید از شهرک گلخانه ای پارس آباد ، بازدید از مجتمع آبرسانی بخش موران شهرستان گرمی و بازدید از کارخانه تولید پوشاک الطافی در بخش رضی از برنامه های امید در روز اول سفر وی بود و فردا نیز او در جلسه کارگروه اشتغال استان شرکت می کند.
1905/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.