رئیس هیئت شنای استان اردبیل از برپایی اردوی آمادگی تیم ملی شنای جمهوری اسلامی ایران با حضور 27 شناگر نخبه کشور و 10 مربی برجسته خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، کشاورز در جریان برگزاری کلینیک تخصصی مربیان برتر کشور که با حضور اعضای تیم ملی، مدیر تیم‌های ملی، رئیس کمیته فنی شنای کشور و مربیان برجسته کشور برگزار شد، اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که برای دومین سال متوالی میزبان مربیان برتر کشور و برگزاری کلینیک تخصصی شنا در اردبیل هستیم.
وی برگزاری این دوره‌ها و کلینیک‌ها را زمینه‌ساز ارتقای دانش فنی و تخصصی مربیان رشته شنا اعلام و خاطرنشان کرد: ما برای توسعه این ورزش بانشاط و کم آسیب‌ به بروزرسانی دانش مربیان و ارتقای مهارت آنها نیاز داریم.
رئیس هیئت شنای استان اردبیل اضافه کرد: ما در هیئت شنای استان به صورت مکرر دوره‌های بازآموزی را در دستور کار قرار دادیم و استقبال مربیان به ویژه مربیان بانو مناسب و مطلوب است.
کشاورز برگزاری این کلینیک‌ها را زمینه‌ساز انتقال تجربیات و ارائه مطالب جدید اعلام کرد و گفت: برگزاری اردوهای تیم ملی در سرعین زمینه‌ای را فراهم کرده تا شناگران این استان با رغبت و انگیزه در تمرینات و مسابقات شرکت کنند.
وی از نبود استخر اختصاصی برای هیئت شنای استان انتقاد کرد و افزود: در برخی از استان‌ها حتی دو استخر شنا در اختیار هیئت شنا قرار گرفته اما در استان اردبیل همه استخرها براساس ماده 88 به بخش خصوصی واگذار شده و امکان استفاده رایگان برای شناگران حرفه‌ای استان اردبیل وجود ندارد.
رئیس هیئت شنای استان اردبیل ادامه داد: هر چند اردبیل به عنوان پایگاه قهرمانی شمالغرب شنای کشور معرفی شده اما به معنای واقعی ما فاقد امکانات لازم هستیم و امیدواریم هر چه سریعتر برای علاقمندان این رشته پرنشاط یک استخر در اختیار هیئت قرار گیرد تا با استفاده رایگان شناگران حرفه‌ای زمینه ارتقای فنی و تخصصی این رشته فراهم آید.
کشاورز به وجود استعدادهای ناب در رشته شنا در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: به رغم نبود استخر و کمبود امکانات در ورزش‌های مختلف شناگران و مربیان با علاقه و رغبت خاص در تلاش هستند افتخاراتی را برای استان اردبیل به دست آورند.
رئیس کمیته فنی فدراسیون شنا نیز با قدردانی از برگزاری کلینیک تخصصی شنا برای مربیان این رشته بیان کرد: ما هم مشکل سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری در هیئت‌های شنای استان‌ها مشاهده می‌کنیم به طوری که استخری در اختیار هیئت‌ها قرار نگرفته تا فعالیت خود را به شکل منسجم انجام دهند.
اسکندرلو اظهار کرد: هر چند هیئت شنای استان اردبیل جزو سه هیئت برتر کشور است اما تمام زحمات اعضای این هیئت به دلیل نبود یک استخر تخصصی در حوزه قهرمانی نمود کمتری یافته است.
وی گلایه دوم خود را معطوف به مربیان در رشته شنا دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه مربیان ما آنگونه که شایسته بوده در عرصه انتقال تجربیات و آموزش با عشق و علاقه حاضر نشدند که امیدواریم در سایه تلاش مربیان استعدادهای نابی را در این رشته از استان‌ها و شهرهای مخلف شاهد باشیم.
اسکندرلو ادامه داد: ما رویداد ارزشمند کسب ورودی المپیک را در پیش رو داریم که امیدواریم با همراهی اعضای تیم ملی و شناگران خوب استان‌های کشور بتوانیم در المپیک 2020 حضوری موفق را تجربه کنیم.
رئیس ورزش و جوانان شهرستان اردبیل نیز اظهار کرد: ما به هیئت شنا پیشنهاد واگذاری یک استخر را از محل ماده 88 ارائه کردیم اما حاضر به این کار نشدند.
جمال پیله‌ور گفت: دو استخر رجب‌زاده و 17 شهریور آمادگی پذیرش ورزشکاران حرفه‌ای این رشته را دارند که امیدواریم با شرایط فراهم شده در سال‌های آینده شناگران برجسته‌ای از این استان به تیم ملی معرفی شود.
  Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.