رئیس فدراسیون اسکیت گفت: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی با حضور اسکیت‌بازان منتخب استان‌های کشور آذرماه در بندرعباس برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهمن محمدرضایی در مجمع انتخاباتی هیئت اسکیت استان اردبیل اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که در بزرگترین رویداد آسیایی در جاکارتا ورزشکاران کشورمان با کسب مدال‌های رنگارنگ خوش درخشیده و در حقیقت سفیران عزت و سرافرازی این ملت شدند.
وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر رشته اسکیت در کشور جایگاه خود را پیدا کرده به طوری که امروز پلیس به جای برخورد با اسکیت‌بازان محافظ آنها در برگزاری مسابقات ورزشی است، خاطرنشان کرد: در همه استان‌ها تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های این رشته ورزشی را شاهد هستیم و امیدواریم در هر استان حداقل یک پیست استاندارد برای علاقمندان این رشته ورزشی فراهم آید.
رئیس فدراسیون اسکیت گفت: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی این رشته متشکل از ورزشکاران منتخب همه استان‌ها هفته اول آذرماه به میزبانی بندرعباس برگزار خواهد شد تا 780 ورزشکار در گروه سنی 12 تا 15 سال اعم از دختران و پسران با هم رقابت کنند.
محمدرضایی استعدادیابی را به عنوان اولویت این فدراسیون مهم ارزیابی کرد و افزود: کشورمان در مسابقات جهانی و بین‌المللی در رقابت با رقبای اصلی توانسته خوش بدرخشد هر چند که ما با پیشرفت حقیقی در این رشته فاصله داریم اما سعی بر این است تا با احداث پیست‌های استاندارد و تامین اعتبار برای استان‌های مختلف به ویژه جذب اسپانسر بتوانیم در این رشته جایگاه اصلی خودمان را پیدا کنیم.
وی ادامه داد: از مدیران ورزش و جوانان استان‌ها خواسته‌ایم تا در تهیه زیرساخت‌ها و سالن‌های مجهز یک سالن اختصاصی را به این رشته در نظر بگیرند تا با تجهیز آن در کنار ورزشکاران خانواده‌های آنها نیز از فضای به وجود آمده استفاده کنند.
رئیس فدراسیون اسکیت بیان کرد: ما از رئیس هیئت اسکیت استان اردبیل انتظار داریم تا با ارزیابی نقاط ضعف و قوت استان اردبیل را به قطب سازندگی رشته اسکیت تبدیل کرده و ورزشکاران حرفه‌ای زیادی را به تیم ملی معرفی کنند که قطعا این حرکت در سایه یک همدلی و رفاقت اعضای این مجمع اتفاق می‌افتد.
محمدرضایی از رقبای فیضی خواست؛ تا او را در انجام ماموریت چهار ساله خود در هیئت کمک کنند تا همچون سایر استان‌های آذری‌نشین نظیر تبریز و زنجان از اردبیل نیز در تیم ملی قهرمانی داشته باشیم و این استان به پایگاه اسکیت کشور تبدیل شود.
وی همچنین از امضای تفاهمنامه همکاری با رئیس فدراسیون دانش‌آموزی خبر داد و افزود: قرار است اسکیت در ردیف رشته‌های مصوب مدارس و المپیاد دانش‌آموزی قرار گیرد که قطعا تیم منتخب حاضر از این استان در المپیاد کشوری متشکل از 8 دختر و 8 پسر خواهد بود.
رئیس فدراسیون اسکیت به احداث پیست اسکیت استان اردبیل و ضرورت تکمیل آن اشاره کرد و گفت: باید این پیست با استانداردهای جهانی احداث شود تا در برگزاری مسابقات مشکلی نداشته باشیم چرا که پیست بوشهر با صرف یک میلیارد تومان به گونه‌ای ساخته شده که در کنار آن دو ستون برق تعبیه شده که فعالیت ورزشکاران را به مخاطره انداخته است.
محمدرضایی همچنین به راه‌اندازی باشگاه‌های خصوصی اسکیت و دریافت شهریه از علاقمندان اشاره و تصریح کرد: هر چند ما در فدراسیون و هیئت‌های استانی دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های ورزشی را به شکل رایگان انجام می‌دهیم اما فضا را فراهم کردیم تا باشگاه‌های خصوصی با دریافت شهریه فعالیت کنند.
وی در پایان اظهار کرد: فدراسیون جهانی برای حضور تیم بزرگسالان 100 یورو، جوانان 50 یورو و شرکت تیم‌ها در مسابقات 400 یورو هزینه دریافت می‌کند که با این وضعیت افزایش قیمت دلار و یورو کار ما برای حضور در مسابقات و تامین هزینه‌های ایاب و ذهاب و تردد هوایی بسیار سخت و دشوار شده است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.