معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مزارع سبز شمال استان اردبیل از آفات و بیماری‌های کمتری برخوردار بوده و سلامت این مزارع مورد تائید است.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، احمد شهریاری در آئین روز مزرعه در پارس‌آباد اظهار کرد: عملیات کشت، داشت و برداشت در استان اردبیل با بهره‌گیری از ناوگان مجهز و همچنین مراقبت خود زارعان و باغداران وضعیت مطلوبی دارد و امیدواریم تا آغاز عملیات برداشت مشکلی در مزارع استان به وجود نیاید.
وی به کنترل بیماری‌ها به ویژه در مزارع کشت شده اشاره و خاطرنشان کرد: از اوایل ماه آینده عملیات برداشت گندم از خوشه‌های طلایی شمال استان آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم از 300 هزار هکتار اراضی دیم و آبی استان اردبیل بیش از 600 هزار تن گندم برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آمادگی 60 مرکز خرید برای دریافت محصولات برداشت شده در شمال استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مزارع دیم و آبی شمال استان اردبیل در بهترین وضعیت برداشت قرار دارند و با توجه به شرایط جوی پیش‌بینی می‌کنیم تمامی غلات تا 10 روز آینده به وضعیت مناسب برداشت برسند.

شهریاری افزود: ما با برگزاری این کارگاه آموزشی سعی کردیم تا خود کشاورزان را با آخرین یافته‌های علمی و تحقیقاتی به ویژه به زراعی، آبیاری مدرن، مبارزه با بیماری‌ها آشنا کنیم.
وی بیان کرد: از 4.5 میلیون تن برداشت محصولات زراعی و باغی استان 1.5 میلیون تن در پارس‌آباد انجام می‌شود که یکی از مناطق استراتژیک برای تولید غلات نیز محسوب می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد هجوم ملخ‌های مراکشی و ایتالیایی به مزارع شمال استان نیز اظهار کرد: مبارزه بی‌امان با این آفت در شمال استان آغاز شده و سم‌پاشی‌های مستمری را شاهد هستیم.

شهریاری ضرورت تامین نهاده‌های سموم شیمیایی و تکمیل ناوگان سم‌پاشی را به همراه استفاده از تکنولوژی‌های جدید و مهیا کردن آمادگاه شمال استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان استان نسبت به تامین این زیرساخت‌ها سازمان جهاد کشاورزی را یاری کنند.
وی افزود: در حال حاضر در دو نوبت صبح و عصر سم‌پاشی روزانه 200 تا 300 هکتار از اراضی انجام می‌شود و پیش‌بینی‌ می‌کنیم با اقدامات آغاز شده به سرعت مهار ملخ‌های مراکشی هجوم برده به مزارع را شاهد باشیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از عشایر و دامداران منطقه خواست؛ تا از چرای دام در مزارع سم‌پاشی شده و تردد روزانه در این مسیرها خودداری کرده تا آثار سموم مشکلی را برای دام‌های آنها به وجود نیاورد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.