احمد شهریار روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، آفت ملخ مراکشی و ایتالیایی در منطقه مغان را آفتی بومی شده و تک نسل عنوان کرد و گفت: وجود ملخ ها در 25 هزار هکتار از مزارع و به خصوص مراتع شهرستان پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار مغان تخمین زده می شود و بر این اساس اقدامات لازم آغاز شده است.
وی با اشاره به مشاهده آفت ملخ در مزارع شمال استان از اول اردیبهشت ماه و آغاز عملیات کنترل و مهار ان از زمان مشاهده بیان کرد: تاکنون یکهزار و 500 هکتار از مناطق آلوده به وجود کانون های ملخ شناسایی و سمپاشی شده است.
شهریار اضافه کرد: تا کنون با استفاده از سه تن سم ملخ کش، کانون های اصلی وجود ملخ در منطقه سمپاشی شده و با تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار، عملیات سمپاشی و مبارزه با آفت ملخ در منطقه با استفاده از سه دستگاه ماشین آلات مجهز تا اواخر خرداد ماه نیز ادامه می یابد.
وی همچنین گفت: استاندار اردبیل برای تامین اعتبار مبارزه با ملخ ها و تهیه 15 تن سم مورد نیاز دستور لازم را صادر کرده و موضوع تحت کنترل کارشناسان جهاد کشاورزی قرار دارد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به عشایر و دامداران منطقه توصیه کرد که حداقل تا یک هفته بعد از سمپاشی، از رهاسازی دام و طیور در مناطق سمپاشی شده در کانون های ملخ منطقه برای جلوگیری از تلفات احتمالی خودداری کنند.
منطقه مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد و از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی کشور و استان اردبیل به شمار می رود.
1905/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.