به گزارش ایرنا ، خلیل نیکشاد روز سه شنبه در بازدید از سردخانه های فعال استان افزود: هر سال در این استان حدود 4.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود و گسترش صنایع تبدلی و فرآوری و گسترش سردخانه های مدرن برای جلوگیری از فساد محصولات تولیدی و افزایش میزان ماندگاری ضرورت دارد.
او با اشاره به اجرای طرح های وسیعی که در اراضی پایاب سد خدا آفرین در دست اجراست پیش بینی کرد 1.5 میلیون تن دیگر بر میزان تولید محصولات کشاورزی استان افزوده شود.
وی افزود: تعداد صنایع تبدیلی و غذایی که در استان فعال هستند به 242 واحد می رسد که قادرند سالانه 2 میلیون تن مواد خام تولیدی بخش کشاورزی را جذب ، فرآوری ، بسته بندی و روانه بازار مصرف نمایند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: در حال حاضر 15 سردخانه باغی در استان فعال است که قادرند سالانه 63 هزار تن انواع میوه تولیدی استان را جذب کنند.
نیکشاد افزود: همچنین هشت واحد فرآوری میوه و گیاهان دارویی در استان فعال است که این واحدها نیز سالانه 14 هزار و 740 تن محصول تولیدی را جذب می کنند.
وی اظهار داشت: 65 واحد سردخانه ای اعم از میوه انبار سرد زیر سفر دارای پروانه بهره برداری و تا تاسیس هستند که ظرفیت آنها 230 هزار و 46 تن می باشد که در کل برای 514 نفر زمینه اشتغال ایجاد خواهد کرد که افزایش این ظرفیت کنونی جزو برنامه های اساسی جهاد کشاورزی می باشد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.