فرماندار اردبیل گفت: معلم و مدرسه هیچ جایگزینی در عالم مجازی ندارند و شایسته است نقش معلم در تعلیم و تربیت همچنان مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، جواد زنجانی در مراسم گرامیداشت و تجلیل از معلمان برگزیده استان اردبیل اظهار کرد: تمام هستی و جنبندگان مدیون و مرهون نفس معلمان هستند که عصاره و جوهره وجودی خود را صرف تعلیم و تربیت نسل آینده کردند و هر آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.
وی با بیان اینکه تمام نارسائی‌ها و خلاها در ساختار مدیریتی، اجرایی و فنی کشور متوجه برخی ضعف‌ها و نقص‌ها در توسعه و تربیت نیروهای کارآمد بوده است، خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم نقص‌های کشور را در حوزه‌های مدیریتی، فکری، علمی و تخصصی درمان کنیم باید بیشترین بها و اهمیت را به نظام تعلیم و تربیت بدهیم.
فرماندار اردبیل بیان کرد: سرمایه‌گذاری بلندمدت باید در مجموعه آموزش و پرورش و تربیت و پرورش نیروی انسانی به عنوان نقطه عطف تحولات انجام شود تا در بالاترین شرایط بتوانیم نیروهای متعهد، متخصص و کاردانی را تربیت کنیم.
زنجانی گفت: ما برای اینکه بتوانیم تمام نقیصه‌ها را در کشور برطرف کنیم باید نگاه کلان به امر تعلیم و تربیت در کنار عوامل موثر محیط و وراثت داشته باشیم که در این فرآیند قطعا نقش معلمان یک نقش سنگین، حساس و در عین حال پیچیده است که ضرورت دارد بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش به انجام برسد.

وی محصول معلم و مربی را نیروی انسانی کارآزموده اعلام کرد و افزود: در عصری که سرعت تغییر و تحول سرسام‌آور است رقبای آموزش و پرورش متعدد می‌باشند اما هیچ وقت آموزش‌های مجازی و از راه دور نمی‌تواند جای مدرسه، معلم و فضای آموزشی را گرفته و یا نقش این سازندگان حوزه تعلیم و تربیت را کمرنگ کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اردبیل تصریح کرد: معلمان با رفتار، منش و سلوک خود می‌توانند الگوی فرزندان ما باشند به طوری که با یک محبت و رفتار منطقی و حتی اخم کردن معلم دانش‌آموز می‌تواند مسیر سرنوشت خود را تغییر دهد.

زنجانی اضافه کرد: در این شرایط سخت که ما به کار و تلاش مضاعف در پیشبرد اهداف نظام اسلامی نیاز داریم غیر از آموزش و پرورش انتظار معجزه از هیچ نهاد دیگری نمی‌رود و دولتمردان باید در حفظ و ارتقای شان و منزلت معلمان در انجام مسئولیت و ماموریت سنگین شایسته عمل کنند.
وی نگاه ملی به تعلیم و تربیت را برگرفته از سند تحول آموزش و پرور بسیار مهم و خطیر دانست و اظهار کرد: باید بند به بند سند تحول در حوزه تعلیم و تربیت عملیاتی شود تا در ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی بتوانیم به اهداف مورد نظر که تربیت نیروهای متخصص، ماهر و کارآزموده است دست پیدا کنیم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.