به گزارش ایرنا ، دکتر بهزاد ستاری روز چهارشنبه در بازدید از جهاد دانشگاهی واحد اردبیل افزود: مراکز دانشگاهی استان بویژه جهاد دانشگاهی می توانند در تعریف فرصت‌ های شغلی جدید و درآمدزا با ریسک کم به بهزیستی استان کمک کنند چرا که در حال حاضر به چنین مشاغل موفقی نیاز ضروری داریم.
او گفت: چند مجموعه خوب از فرهنگ و بازی ‌های محلی استان و اشعار ترکی منطقه توسط اداره کل بهزیستی استان جمع ‌آوری شده که با توجه به کیفیت کتاب‌ های منتشر شده توسط جهاد دانشگاهی ، چاپ این مجموعه‌ ها به انتشارات این نهاد واگذار خواهد شد.
وی اظهارداشت: کارهای انجام گرفته در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، درمان ناباروری، پژوهش و فناوری، ژنتیک و توسعه منابع طبیعی جزو نیازهای اساسی استان اردبیل است که جهاد دانشگاهی با ورود به این حوزه ‌ها خدمات قابل تحسینی در این زمینه ارائه کرده است.
وی با بیان اینکه همکاری خوبی در حوزه ‌های آموزشی و مشاوره و آزمایش‌های ژنتیک با جهاد دانشگاهی داریم اظهار امیدواری کرد که این همکاری‌ ها توسعه یابد و کیفی‌ تر شود.
رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی سعی داریم شغل‌ های جدیدی برای زنان سرپرست خانواده تعریف کرده و آنها را برای رسیدن به خودکفایی توانمند سازیم.
دکتر مهران اوچی اردبیلی افزود: در سال جاری در قالب این طرح زنان سرپرست خانواده زیرپوشش دوره‌ های مهارت‌ افزایی که توسط جهاد دانشگاهی در سطح استان برگزار خواهد شد، قرار می ‌گیرند.
وی با بیان اینکه در مدل ارائه شده در طرح جهاد دانشگاهی برای مشاغل خانگی، سعی بر بهینه ‌سازی اشتغال شده ، اظهارداشت: بر اساس این طرح تولیدات مشاغل خانگی بانوان بر اساس نیازسنجی‌ها تهیه خواهد شد و از طریق فضای مجازی و بازارهای هدف شناسایی شده به فروش خواهد رسید و آنها دغدغه ‌ای برای فروش نخواهند داشت.
رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل به فعالیت ‌های این نهاد در زمینه گیاهان دارویی در سال‌های گذشته اشاره و اضافه کرد: در حوزه گیاهان دارویی فرصت‌ های شغلی مناسبی برای زنان سرپرست خانواده وجود دارد که برای موفقیت آنها باید راهنمایی‌ های لازم ارائه و نسبت به بازاریابی محصولات شان اقدام شود.
اوچی اردبیلی گفت: جامعه هدف اداره کل بهزیستی در صورت داشتن طرح و ایده فناورانه قابل ارائه در حوزه گیاهان دارویی می‌ توانند تحت حمایت این مرکز قرار بگیرند و ضمن دریافت آموزش و مشاوره های لازم، ایده خود را به محصول و خدمت تبدیل کنند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.