پروین محمدپوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، 54 مرکز مربوط به مراکز مشاوره، 10 مرکز ژنتیک، 16 مرکز اقامتی از قربانیان آسیب های اجتماعی، یک مرکز نگهداری معتادان، چهار مرکز سرپناه شبانه، 16 مرکز درمان سرپایی و پنج مرکز گذری در حوزه درمان اعتیاد در سراسر استان به فعالیت مشغول هستند.
وی اضافه کرد: همچنین 17 مرکز سنجش بینایی و 19 پایگاه سلامت اجتماعی در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی فعالیت در حوزه پیشگیری از آسیب را دنبال می کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به فعالیت های خوب صورت گرفته در حال حاضر پوشش غربالگری شنوایی به بیش از 92 درصد و پوشش غربالگری بینایی نیز به بیش از 80 درصد رسیده است و میزان باقیمانده نیز با تبلیغات صورت گرفته و ارتقای سطح آگاهی مردمی در سال های آینده تحقق می یابد.
معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امروز مسئولیت حوزه پیشگیری بیش از گذشته اهمیت یافته است، گفت: روند رو به رشد آسیب های اجتماعی و هزینه های سنگین تحمیلی به خاطر نوزادان و افراد معلول و دارای آسیب به جامعه باعث شده تا مقوله پیشگیری اهمیت بیشتری یابد و حساسیت ها به این بخش از سوی مسئولان، دست اندرکاران، نخبگان و خانواده ها بیشتر شود.
محمدپوری همچنین از مرزی بودن این استان و آلوده بودن بخشی از آذربایجان غربی به مین های زمان جنگ خبر داد و افزود: در راستای کاهش آسیب مرزنشینان در این بخش، در یک سال گذشته 230 هزار نفر از جمعیت عشایری و مرزنشین تحت آموزش طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت های ناشی از انفجار مین قرار گرفته اند که رقم قابل توجهی است.
به گزارش ایرنا، 48 هزار خانوار در آذربایجان غربی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد حدود 18 هزار خانوار مستمری دریافت می کنند.
علاوه بر آن، صدها هزار نفر از مردم آذربایجان غربی به صورت مستقیم از طریق مراکز مشاوره و پیشگیری و همچنین حضور در طرح های غربالگری، جمعیت خدمات گیرنده از بهزیستی استان به شمار می روند.
8137/2093
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.