باقر نریمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدنبال گزارش های واصله مبنی بر حفاری های شبانه مناطق دارای آثار فرهنگی و باستانی این منطقه توسط غارتگران و متجاوزان به مناطق تاریخی و دارای میراث ملی منطقه ، با صدور دستور قضایی از سوی این دادگاه مبنی بر اذن ورود به منزلی در شهر هشجین، ماموران انتظامی موفق به کشف حفاری غیرمجاز و حرفه ای شدند.
او گفت: در این زمینه چهار نفر دستگیر و تحویل دادگاه بخش شدند.
وی اظهارداشت: هر چهار شخص به اتهام ارتکاب بزه حفاری غیرمجاز به قصد غارت آثار فرهنگی تاریخی با اخد قرار تامین کیفری از نوع وثیقه بلحاظ عجز از تودیع وثیقه بازداشت و پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات بوده و بزودی رای و حکم قضایی مقتضی در خصوص متهمان پرونده حفاری غیر مجاز صادر خواهد شد.
رییس دادگاه هشجین همچنین افزود: سارق حرفه ای این منطقه هم که دارای چند پرونده سرقت در دادگاه هشجین بود با تلاش و همت فرماندهی انتظامی شهر هشجین دستگیر و با صدور قرار تامین کیفری از ناحیه قاضی پرونده بازداشت شد.
او گفت: با توجه به اهمیت موضوع و کاهش جرایم سرقت در جامعه به تمام پرونده های با موضوع سرقت در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی می شود.
شهر هشجین مرکز بخش خورش رستم در 50 کیلومتری از مرکز شهرستان خلخال واقع شده و دادگاه مستقل این بخش از 2 سال پیش شروع بکار کرده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.