طرح ملی نجات دانش آموزی آب( داناب) با مشارکت جهاددانشگاهی، آب منطقه ای و آموزش پرورش اردبیل صبح امروز در دانشگاه آزاد اردبیل آغاز بکار کرد. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، جواد فرخی در این مراسم با اشاره چکونگی بوجود آمد داناب در استانها افزود: این طرح براساس ایده‌های علمی برگرفته از مطالعات جامع پیرامون طرحهای فرهنگی، آموزشی در سال تحصیلی 88-89 در کشور اول بصورت پایلوت در یکی از استانها و بعد در برخی از استانها به اجرا در آمد. بطوریکه مهمترین اهداف این طرح آموزش نظامند و برنامه ریزی برای دانش آموزان در راستای حل چالش‌هایی مانند درک ارزشهای ذاتی و اقتصادی آب است. 
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: طرح داناب به دنبال ایجاد یک ادبیات مشترک با جامعه و خصوصاً دانش آموزان است تا بتواند به فرهنگ‌سازی مصرف آب و مدیریت و بهینه سازی آن کمک کند بطوریکه  قشر هدف این طرح دانش آموزان ابتدایی، راهنمایی و اول و دوم متوسطه مد نظر می باشد. 
وی گفت: با اجرای این طرحها دانش آموزان و معلمان می‌توانند با احیا و ساماندهی منابع زیرزمینی آشنا و فرهنگ چگونگی مصرف آب را آموزش دیده و به عنوان ناجی در جامعه عمل کنند.   فرخی ادامه داد: در این راستا وظیفه‌ای که برعهده جهاددانشگاهی محول شده تدوین و چاپ اقلام انگیزشی آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان، تهیه جزوه آموزشی ویژه معلمان رابط، برگزاری مسابقه ، حضور در جمع دانش آموزان و معلمان با هدف آگاه سازی از ضرورت مصرف بهینه آب و ارائه راهکارهای لازم برای صرفه جویی در مصرف آب است.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.