به گزارش ایرنا ، قاسم جان بابایی روز سه شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: با هدف ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی و نیز توزیع عادلانه این خدمات ، ارتقای سطح خدمات ارائه شده در مناطق محروم و کم برخوردار در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.
وی گفت: تلاش می کنیم تا با تامین پزشکان مورد نیاز و همچنین تجهیزات پزشکی لازم در شهرستان هایی همچون خلخال ، نیاز بیماران این مناطق را به اعزام های اجباری بیمارستانی و مراجعه به مراکز درمانی شهرهای بزرگ و با امکانات پزشکی بهتر و بیشتر کاهش داده و هزینه های این گونه مراجعات پزشکی مردم از شهرستان های کوچک به بزرگ را حذف کنیم.
او با بیان اینکه دستیابی به این اهداف نیازمند تامین نیروی انسانی از جمله پزشکان متخصص و اعتبارات مورد نیاز برای خرید و راه اندازی تجهیزات جدید پزشکی در بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان های کوچک است، اظهار داشت: راه اندازی تجهیزات ام ، آر ، آی ، ماموگرافی ، بخش آی سی یو نوزادان و توسعه فضای فیزیکی بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال در اولویت کاری وزارت بهداشت و درمان کشور با هدف حذف هزینه های مربوط به سفرهای اجباری از بیمارستان این شهر به مرکز استان و یا شهرستان های بزرگ کشور است.
او افزود: قرار گرفتن خلخال در بین چهار استان کشور و تعدد راه های ارتباطی عبوری از آن ، شاخص حوادث ترافیکی در این منطقه را افزایش داده و همین امر موجب شده تا وزارت بهداشت و درمان برای توسعه تجهیزات پزشکی پیشرفته در بیمارستان این شهر جهت ارائه خدمات درمانی اورژانسی به مصدومان سوانح رانندگی جاده ای اقدام کند.
او با بیان اینکه افزایش پزشکان متخصص در رشته های مختلف پزشکی نیازمند بهره مندی پزشکان از تجهیزات پزشکی جدید و مورد نیاز امروزی است، اظهار کرد: برای تامین امکانات مورد نیاز سه پزشک متخصص بیماری های چشم بیمارستان خلخال بزودی اقدام شده و این تجهیزات در اختیار بیمارستان قرار خواهد گرفت.
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه برخورداری از خدمات بهتر پزشکی ، بهداشتی و درمانی را حق مسلم مردم این منطقه اعلام کرد و گفت: با توجه به درآمد اکثریت مردم خلخال ارتقای سطح تجهیزات پزشکی و خدمات ارائه شده درمانی در بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان مانع از مراجعت های اجباری بیماران جهت ادامه درمان و یا بهره مندی از امکانات پزشکی شهرهای برخوردار کشور خواهد شد.
دکتر بشیر خالقی با اشاره به کمبود نیروی خدماتی در بیمارستان های کشور از جمله بیمارستان خلخال اظهار داشت: بر اساس مقررات جدید جذب نیروهای خدماتی از بین افراد تحصیل کرده ممنوع بوده و تنها افرادی می توانند در این پست ها جذب شوند که شرایط در نظر گرفته شده در مقررات جدید را داشته و فاقد تحصیلات عالی دانشگاهی باشند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: از سال 1388 با استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال از دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و گشایش ردیف اعتباری مستقل ملی راه برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه هموار شده و بسیاری از مشکلات و درمان مردم در حوزه سلامت برطرف شده است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.