استاندار اردبیل گفت: با تعریف و تعیین محورهای گردشگری در شهرهای مختلف استان اردبیل به راحتی می‌توانیم مدت ماندگاری مسافران را در این استان کاهش دهیم.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر بهنامجو در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استانداری اردبیل اظهار کرد: جلسات این کارگروه باید به صورت مرتب برگزار شود و در هر جلسه آخرین وضعیت پروژه‌های اجرایی در حوزه گردشگری و زیرساخت‌ها مورد رصد و بررسی قرار گیرد تا اهداف جذب گردشگران داخلی و خارجی را در این استان تحقق بخشیم.
وی ضرورت ایجاد رقابت سالم بین شهرستان‌ها را در ایجاد امکانات گردشگری یادآور شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال رونق تولید در بخش گردشگری نیز رونق واقعی اتفاق بیفتد و از طریق صنعت گردشگری بتوانیم اشتغالزایی خوبی را داشته باشیم.
استاندار اردبیل از احداث چندین هتل پنج ستاره با حضور سرمایه‌گذاران در مناطق مختلف استان خبر داد و بیان کرد: ما در استان اردبیل با کمبود محسوس مراکز اقامتی به ویژه هتل‌های مناسب روبرو هستیم که قطعا برای میزبانی جشنواره تولیدات صداوسیما در سال آینده باید این کمبود را به نوعی جبران کنیم.
بهنامجو در مورد برگزاری جشنواره تولیدات صداوسیما در اردبیل و انعکاس توانمندی‌های این استان از طریق رسانه‌های مختلف در قالب این جشنواره تصریح کرد: باید برش سالانه و برنامه توسعه گردشگری تا افق 1400 تعریف و تعیین شود تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بتوانیم به اهداف تعیین شده در این حوزه دست پیدا کنیم.
رئیس کارگروه تخصصی گردشگری به توسعه گردشگری سلامت با محوریت برگزاری برنامه‌های ورزشی در قالب رویدادهای کوهنوردی و پیاده‌روی اشاره کرد و افزود: ما در شهرستان‌های مختلف این استان مسیرهای کوهنوردی و مناطق بکر گردشگری داریم که با معرفی این محورها به گردشگران می‌توانیم مدت ماندگاری آنها را افزایش دهیم.
بهنامجو ادامه داد: در همین تعطیلات نوروزی در شهرستان‌های نیر، خلخال و مشگین‌شهر حضور پیدا کردیم و در بازدیدی که از مناطق بکر طبیعی این مناطق داشتیم تاسف خوردیم که چرا این مناطق با این همه زیبائی به گردشگران معرفی نشده و گاه خود اهالی استان نیز از این مناطق اطلاع کامل ندارند.
وی همچنین به کاهش 15 درصدی سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: در نقطه مقابل کاهش سفرهای نوروزی به صورت داخلی، حضور اتباع داخلی و مسافران خارجی 18 درصد افزایش یافته است.
استاندار اردبیل به راه‌اندازی موزه آب‌های گرم در سرعین و همچنین اعزام تعدادی از پزشکان برای گذراندن دوره‌های آموزش آبدرمانی اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم با راه‌اندازی هتل اسکول بتوانیم آموزش‌های لازم را برای فعالان این حوزه ارائه کنیم.
بهنامجو برگزاری نهمین جشنواره کوچ عشایر در مغان را یادآور شد و اظهار کرد: با تصمیم‌گیری دستگاه‌های اجرایی و در یک زمان مناسب با برگزاری این جشنواره در منطقه مغان شاهد حضور گردشگران و اهالی منطقه در قالب این رویداد که همراه با برگزاری مسابقات اسب سواری، تیروکمان، شتر دوکوهانه و نمایشگاه توانمندی عشایر ایل شاهسون است، خواهیم بود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.