به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ این پدیده جوی سیمای اردبیل را در پنجمین روز بهار به شکل کامل زمستانی کرده و سطح گذرگاههای درون شهری اردبیل سپیدپوش شده است.
دمای اردبیل در زمان حاضر منفی 2 درجه سانتیگراد بوده و ریزش برف همراه با وزش باد با بیشینه سرعت 53 کیلومتر در ساعت از جانب شمال شرق ادامه دارد.
مدیرکل مدیریت بحران اردبیل با بیان اینکه از سحرگاه فردا سه شنبه به تدریج از شدت بارش برف و کولاک در این استان کاسته می شود از ساکنان این استان و به خصوص مسافران خواست در صورت عدم ضرورت از سفر در جاده های استان خودداری کنند.
فرهاد عبدالعلی پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تمام نیروهای امدادی ازجمله هلال احمر، راهداری و فوریت های پزشکی در مناطق مختلف استان حضور داشته و به رانندگان و خودروهای احتمالی که در کولاک و برف گیر کرده اند کمک رسانی می کنند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه تا این زمان هیچ موردی از حوادث منجر به فوت در جاده ها و مناطق مختلف استان اردبیل گزارش نشده است و انتظار می رود با همکاری مردم و تلاش امدادگران تا پایان تعطیلات این روند ادامه یابد.
مرکز پایش جاده های استان اردبیل نیز از وجود برف بطور نسبی سنگین همراه با کولاک در گردنه های الماس در جاده خلخال به اسالم و صایین در جاده نیر به سراب خبر داد.
این مرکز با بیان اینکه در تمام جاده های مواصلاتی استان اردبیل ریزش برف جریان دارد افزود : در بعضی مقاطع با توجه به موقعیت ناهمواری و بادگیری جاده ها به شکل مقطعی کولاک وجود دارد که سبب کاهش دید افقی شده است.
از رانندگان خواسته شده است که در صورت ضرورت سفر در جاده های استان اردبیل ضمن داشتن تجهیزات کامل زمستانی با احتیاط و رعایت سرعت مطمئنه حرکت کنند.
ریزش برف در اردبیل هرچند برای بعضی از مسافران سبب بروز مشکلات جزیی شده ولی زیبایی و لطافت برف های پاک با آفرینش منظره دلپذیر اکثر میهمانان نوروزی و به خصوص افراد علاقه مند به اینگونه پدیده های جوی را به وجد آورده است.
اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از وضعیت هوایی بسیبار متغیر برخوردار است و در بعضی از سالها نفوذ توده هوای سرد عرض های شمالی چهره این منطقه را در اوایل فصل بهار زمستانی می کند.
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.