به همت دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، از مقام علمی بنیان‌گذار و اولین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تجلیل شد.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، در راستای تجلیل و تکریم از مفاخر استان اردبیل به دنبال مصوبه شورای فرهنگ عمومی و تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی استان مراسم تجلیل و تکریم از یعقوب پریوند را برگزار کرد.
در این مراسم که با حضور رؤسای ادوار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، بنیان‌گذاران و مؤسسان این دانشگاه برگزار شد، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی برخی انسان‌ها را شایسته تجلیل و تکریم و آیاتی از نشانه‌های الهی معرفی و اظهار کرد: یعقوب پریوند از جمله چنین انسان‌های شاخصی است که شوق خدمت و اشتیاق اعتلای منطقه را همواره در سر داشته است.

حجت‌الاسلام مدبر دایره تأثیرگذاری چنین افرادی را منتسب به پیش از خلقتشان اعلام کرد و گفت: چنین افرادی هم در دنیا منشأ خیر و برکت بوده و هم برای آخرت خود توشه رستگاری برمی‌چینند.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین دانشگاه جهان با یک میلیون و 200 هزار نفر دانشجو اعلام کرد و افزود: این دانشگاه مؤثرترین دانشگاه در تربیت و تعلیم انسان‌هاست که بی‌شک افرادی همچون مهندس یعقوب پریوند در تعالی چنین نهادهایی نقشی مؤثر ایفا کردند.
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی تعلق خاطر انسان‌ها به ذات ربوبی را نشأت گرفته از درون ذاتی انسان‌ها اعلام کرد و ادامه داد: هرگاه انسان‌ها آرزوهای طولانی، منیت‌ها، طمع‌کاری و شهوت‌رانی را از خود دور کند به همان اندازه به بارگاه ربوبی نزدیک می‌شود و ما وجود چنین انسان‌هایی را در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی به وفور شاهدیم.
در این مراسم عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و از روسای پیشین این دانشگاه در سخنانی یعقوب پریوند را تلاشگری مسؤولیت‌پذیر و اخلاق‌مدار اعلام کرد و گفت: بنده در سال‌های فعالیتم در دانشگاه آزاد و افتخار همکاری با شخصیتی همچون پریوند شاهد بودم که ایشان همواره در مسیر انسانیت قدم برمی‌دارند.
مهرانی با اشاره به اینکه پریوند در مسؤولیت‌پذیری و اخلاق‌مداری سران دوران خود است، بیان کرد:‌ تلاش ایشان در تأسیس و ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با حداقل‌ترین امکانات جای قدردانی و شکرگزاری فراوانی داشت به طوریکه تصویب رشته‌های متعدد با وجود امکانات اندک توان و مدیریت بالای ایشان را نشان می‌داد.
در ادامه این مراسم دیگر عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ما باید فرهنگ قدردانی و شکرگزاری در جامعه را بیش از پیش رواج دهیم، خاطر نشان کرد: برگزاری چنین نشست‌های تجلیل و نکوداشت برای علما، فضلی، شعرا و دانشمندان حرکتی بسیار شایسته است.
حسن نوعی‌اقدم با اشاره به اینکه جایگاه چنین مراسم فاخری در تجلیل از مقام یعقوب پریوند خالی به نظر می‌رسید، ‌از اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به دلیل برپایی چنین مجلس فاخری قدردانی کرد.
وی با انتقاد از اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه کوتاهی شده است، اضافه کرد: مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان با دستور آیت‌الله عاملی در تکریم و تعظیم مفاخر استان اقدامی ستودنی است.
در این مراسم همچنین پیام آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در نکوداشت یعقوب پریوند قرائت شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.