به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت روز ورزش زورخانه ای در جمع باستانی کاران اراک در زورخانه متقین این شهر، افزود: ورزش رویه ای در تقویت روحیه جوانمردی، پیوندهای اجتماعی و فرهنگی ،بهبود نشاط و سلامت است و باید این الگو استقامت و اخلاقمداری را برای جوانان و نوجوانان به شکل وسیع اشاعه داد.
وی ادامه داد: ورزش زورخانه ای تنها یک تحرک جسمانی نیست بلکه مدرسه مردمداری و ایمان است، یک باستانی کار چشم و قلب و جسم و روحش را صیقل می دهد و با همه وجودش منش انسانی دارد که این سرمایه بزرگی است.
امام جمعه اراک اظهار داشت: ورزشکاران به خصوص باستانی کاران باید با اشاعه منش پهلوانی، مروج اخلاق و فرهنگ جوانمردی و در نهایت اسلامی باشند.
وی بیان کرد: کشور ایران در معرض انواع تهدید و تحریم های استکبار جهانی و متحدانش در منطقه خاورمیانه قرار گرفته که این مهم وظیفه اقشار مختلف جامعه را سنگین تر از گذشته کرده است، بنابراین باید با آمادگی هر چه بیشتر پاسداری از حریم ولایت و ارزش های اسلامی و انقلابی در دستور کار قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ملت ایران بیش از 50 سال از نهضت انقلاب اسلامی حمایت کردند تا امروز درخت تنومند آن به قدرتی در منطقه تبدیل شود و باید برای حفظ این دستاوردهای ارزشمند با تمام توان مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کرد.
وی اظهار داشت: قوای سه گانه، نیروهای مسلح، نهادهای اقتصادی و صنعتی نیز باید با وحدت رویه، هوشیاری و آگاهی نسبت به مسائل و خنثی سازی توطئه ها و تحریم های استکبار جهان صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی افتخارآفرینی در میادین ورزشی بین المللی را وسیله ای برای عزت و افتخار ایران اسلامی دانست و گفت: همه بخش های جامعه باید در راستای حفظ و اشاعه آرمان های انقلاب اسلامی به کار گرفته شود.
یک هزار و 400 ورزشکار، 40 مرشد و 12 مربی بین المللی در 22 زورخانه استان مرکزی فعالیت می کنند.
17 شوال روزی است که حضرت علی (ع) با عمروبن عبدود پهلوان معروف عرب مبارزه کرد و او را شکست داد و پرچم اسلام را سر بلند و پرچم کفر را واژگون ساخت، به همین دلیل این روز را به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده اند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.