مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آماده باش کامل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، علی رحمتی در جلسه ستاد نوروزی اداره کل راهداری استان اردبیل اظهار کرد: مطابق شیوه نامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعالیت های اداره کل جهت استقبال از مسافران آغاز شده است.
وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی لحظه به لحظه و به صورت آنی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح ستاد نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده خواهد بود.
رئیس کمیته حمل و نقل و ستاد خدمات سفر اردبیل گفت: در بخش حمل و نقل داخلی مسافر از ۱۲ اسفند ماه پیش فروش اینترنتی بلیط آغاز شده و همزمان ایام و مسیرهای پرتردد شناسایی می‌شود.
 
رحمتی به ضرورت اطلاع‌رسانی سرویس‌های VIP اشاره کرد و افزود: نظارت و بازرسی در خصوص رعایت قیمت بلیط‌ها و فعالیت شرکت‌های مسافربری لحظه به لحظه در حال انجام است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی راه‌های استان اردبیل با بیان اینکه صدور مجوز سرویس دربستی اتوبوس در این ایام خاص به اداره کل واگذار شده است، ادامه داد: بکار گیری ناوگان عمومی فاقد شرایط نیز ممنوع است و بر سطح خدمات نظارت جامع داریم.
رحمتی خواستار رسیدگی به فعالیت دفاتر و ثبت اطلاعات مدیران فنی شد و بیان کرد: همچنین بازرسی از مساجد و نمازخانه‌های بین راهی نیز هم در گشت‌های اختصاصی اداره کل و هم توسط گشت‌های مشترک با سایر ادارات آغاز شده است.
 
آموزش منجر به کاهش تصادفات شد
 
عضو شورای ترافیک استان اردبیل در ادامه سخنان خود به ضرورت فعالیت مستمر تمامی کارکنان به منظور کاهش تصادفات اشاره کرد و افزود: هر کجا برنامه‌های آموزشی اجرا شده شاهد کاهش تصادفات بودیم.

رحمتی خواستار حضور روسای ادارات در صحنه تصادفات رانندگی شد و گفت: در بیشتر مواقع تصادفات مربوط به وضعیت جاده و نه شرایط نگهداری آن است و لازم است در خصوص کاهش تصادفات تمامی دستگاه‌ها مشارکت داشته باشند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه روزانه 3 هزار و 300 مسافر از طریق پایانه مرزی بیله‌سوار جابه جا می‌شوند، ادامه داد: در ایام پیک سفر و نوروز این رقم تا ۸ هزار مسافر نیز افزایش می‌یابد.
رحمتی با اشاره به امکانات راهداری در جاده‌ها افزود: ۹ راهدارخانه ثابت و ۳ راهدادخانه سیار به مسافران و گردشگران خدمات ارائه خواهند کرد.

وی به آماده‌باش ۲۵۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین با ۴۵۹ نیروی راهدار اشاره کرد و گفت: این تعداد در قالب ۱۲۰ اکیپ خدمات به مسافران ارائه می‌کنند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از اختصاص مناسب‌ترین اتوبوس‌ها به کاروان‌های راهیان نور خبر داد و تاکید کرد: تمهیدات لازم برای کاروان‌های راهیان نور پیش‌بینی شده است.
 
تعطیلی فعالیت‌های عمرانی کنار جاده‌ها
 
رحمتی به تعطیلی فعالیت‌های عمرانی در سطح و حریم راه‌ها از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: همچنین از فعالیت دستفروشان در حریم راه‌ها ممانعت خواهد شد.
وی تصریح کرد: به منظور استقبال شایسته از مسافران زیباسازی و بهسازی جاده‌ها در دستور کار بوده و از ظرفیت بیلبوردها به منظور اطلاع‌رسانی استفاده خواهد شد.
رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل همچنین بر عملیاتی شدن دپوی شن و نمک به میزان لازم، مرمت تابلوهای اطلاع‌رسانی، اصلاح خط کشی‌ها، رنگ‌آمیزی جداول، اطلاع‌رسانی در جاده‌ها، جمع‌آوری و حذف تابلوهای اضافی و مرمت و نصب گاردیل‌ها نیز تاکید کرد.
رحمتی از بازبینی چراغ‌ها و روشنایی سطح جاده خبر داد و اضافه کرد: راه‌اندازی کمپ‌های نوروزی به صورت مشترک با سازمان‌های امدادی عملیاتی می‌شود.
این مدیر جهادی استان اردبیل گفت: استفاده از لباس‌های متحدالشکل راهداری و چیدمان مناسب تجهیزات راهداری به ویژه با استقرار در محورهای کوهستانی مورد تاکید است‌.
رحمتی به استفاده از تمامی ظرفیت گشت‌های راهداری اشاره کرد و افزود: به مانند فصل زمستان خدمات راهداری در ایام تعطیلات نوروزی تداوم خواهد داشت.   Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.