به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک خلخال افزود: این شورا در روان سازی ترافیک ، کاهش سطح حوادث رانندگی شهری و جاده ای و سایر موارد مربوط به آن نمره 100 را کسب کرده که بالاترین سطح نمره قبولی در بین مناطق مختلف استان است.
وی گفت: برغم بارش های سنگین برف و لغزنده بودن سطح راه های ارتباطی بین شهری و روستایی ، انجام اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه های اجرایی ، پلیس راه و پلیس راهور در تسهیل در تردد خودروها ، برفروبی ، بازگشایی و نمک پاشی جاده های برفی از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ای ، همکاری سازمان حمل و نقل شهرداری در پاکسازی معابر پوشیده از برف شهر روان سازی ترافیک همراه با رعایت مقررات مربوط به رانندگی در سطح یخی و لغزنده جاده ها از سوی رانندگان موجب شده تا آمار حوادث رانندگی فصول سرد خلخال نسبت به سایر مناطق استان اردبیل بسیار پایین باشد.
او با اشاره به مشکل پارک خودروهای سنگین باری در خیابان ها و کوچه های شهر بر لزوم راه اندازی و احداث پارکینگ از سوی مسئولان ذیربط در جهت رفاه حال شهروندان تاکید کرد.
صادقی گفت: با توجه به درخواست پلیس راه استان اردبیل مبنی بر نصب دست کم پنج دستگاه دوربین هوشمند کنترل سرعت در راه های اصلی و شریانی شهرستان انتظار از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام لازم برای این تحقق امر است.
سرهنگ علیرضا صحبتی ، فرمانده پلیس راه اردبیل ، خلخال نیز در این جلسه گفت: علت وقوع حوادث برخورد خودروها با یکدیگر و یا انحراف از مسیر و سقوط به کنار جاده های با سطح برف و یخی منطقه در زمان بارش های برف حرکت خودروهای فاقد زنجیر چرخ در مسیرهای پوشیده از برف این شهرستان است.
وی افزود: اعمال جرایم پولی برای رانندگان عبوری از راه های برفی با خودروهای فاقد زنجیر چرخ در قانون پیش بینی شده و در عین حال رانندگانی که با حرکت بدون این وسیله جان سرنشینان خودرو خود و سایر خودروهای عبوری را در معرض خطر قرار می دهند علاوه بر اعمال جرایم قانونی پیش بینی شده ، مورد بازخواست پلیس راه قرار خواهند گرفت.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.