به گزارش ایرنا ،حبیب ابراهیم پور روز دوشنبه در بازدید از محل مرکز رشد واحدهای فناور خلخال از راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور خلخال به عنوان دومین شهرستان استان خبر داد و هدف از ایجاد این مراکز را حمایت از افراد خلاق ، صاحبان ایده ، فارغ التحصیلان و نوآوران جوان از طریق ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره ای ذکر کرد.
وی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور گرمی و خلخال خواستار توجه و حمایت مسئولان این شهرستان ها از مراکز راه اندازی شده در آنها شد.
وی اظهار داشت: نفوذ دانش و فناوری به کشاورزی که تغییر نگاه به پژوهش و تلفیق آن با نوآوری جوانان ایده پرداز را به دنبال خواهد داشت ، یکی از راهکارهای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی کشور است.
ابراهیم پور همچنین با اشاره به تنش آبی موجود در سال های اخیر و کاهش نزولات آسمانی گفت: حوزه آب و کشاورزی استان با چالش های مختلفی مواجه است.
او افزود: علت اصلی این مشکلات فقدان دانش لازم برای بهره مندی مناسب از منابع آبی منطقه و اجرای طرح های آبیاری نوین کم فشار و تحت فشار است که با نقش‌ آفرینی کسب و کارهای خلاق دانش‌ بنیان می توان بر این چالش ها غلبه کرد.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این بازدید با اعلام آمادگی به همکاری برای راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در این شهرستان از همکاری مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی برای واگذاری ساختمان آموزشکده سمای این شهر به پارک علم و فناوری قدردانی کرد.
پارک های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش بنیان و محیطی مناسب برای استقرار ، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت های دانش بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه ها و سایر موسسات پژوهشی فعالیت می کنند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه ، افزایش ثروت و اشتغال در جامعه از طریق ایجاد و توسعه موسسات متکی بر فناوری است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.