محمد قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش شبانه روزی راهداران راه ارتباطی 12 روستا برفروبی و بازگشایی شده و تردد خودروها در این مسیرها برقرار شده است.
وی گفت: عملیات بازگشایی راه ارتباطی مسدود شده از برف 20 روستای منطقه از سوی راهداران این اداره شروع شده ولی با توجه به ادامه کولاک برف احتمال مسدود شدن دوباره تعدادی از راه های ارتباطی روستایی دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به ادامه کولاک برف ، یخبندان سطح جاده و محدودیت دید ناشی از کولاک در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم ، همراه داشتن زنجیر چرخ و رعایت احتیاط کامل از سوی رانندگان عبوری از این گردنه را الزامی ذکر کرد.
قربانی اظهار داشت: برغم ادامه بارش برف همراه با کولاک در بیشتر راه های ارتباطی منطقه غیر از راه مسدود خلخال به پونل در استان گیلان سایر راه های ارتباطی اصلی ، فرعی این شهرستان باز بوده و تردد خودروها در آنها جریان دارد.
بارش برف و لغزندگی سطح جاده موجب وقوع چند فقره حادثه رانندگی ، انحراف از جاده و یا برخورد خودروها با یکدیگر از جمله واژگونی یک تریلی بزرگ در جاده خلخال به اسالم شد.
رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش 10 سانتیمتر برف در طول روز گذشته و صبح امروز در این شهر خبرداد.
فرامرز فرض الله پور گفت: دمای هوای صبح امروز این شهر به 3 درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با زمان مشابه روز قبل تغییری نکرده است.
بارش برف و ادامه یخبندان در واپسین روزهای فصل زمستانی در خلخال در حالی است که درختان میوه از جمله زردآلو در مناطق گرمسیری این شهرستان از جمله روستای نمهیل از توابع بخش خورش رستم شکوفه داده و ببار نشسته است.
خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر کشور است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.