محمد قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که تلاش برای بازگشایی تعداد راه ارتباطی 40 روستای مسدود شده از برف روز گذشته منطقه ادامه دارد، بارش برف شب گذشته و صبح امروز موجب مسدود شدن دوباره تعدادی از راه های بازگشایی شده روستایی این شهرستان شده است.
وی از باز بودن جاده های بین شهری خلخال خبر داد و گفت: در حال حاضر غیر از راه مسدود خلخال به پونل در استان گیلان سایر راه های فرعی و اصلی بین شهری منطقه باز بوده و تردد خودروها جریان دارد.
او اظهار داشت: برغم بازگشایی ، برفروبی و نمک پاشی چند باره راه های کوهستانی و گردنه های برفگیر هم اکنون تردد در گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم با استفاده از زنجیر چرخ صورت می گیرد.
وی گفت: با وجود بارش برف همراه با کولاک شدید در طول شب گذشته در گردنه الماس و جاده ارتباطی خلخال به اسالم تلاش شبانه روزی راهداران مانع از مسدود شدن تنها راه ارتباطی دسترسی به استان گیلان شد.
بارش برف امروز برای دومین روز متوالی موجب تعطیل شدن مدارس مقطع پیش دبستانی ، استثنایی و ابتدایی شهر خلخل و همچنین مقطع متوسطه دوره اول روستاهای بخش مرکزی این شهرستان شده و دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر نیز با یک ساعت تاخیر در سر کلاس های درس حاضر شدند.
فرامرز فرض الله پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: بارش برف در این شهر و مناطق تابعه شهرستان پس از توقف چند ساعته از بامداد امروز آغاز شده است.
وی از بارش 16 سانتیمتر برف در شهر خلخال خبر داد و افزود: ارتفاع برف در مناطق کوهستانی شهرستان چند برابر این میزان گزارش می شود.
او گفت: دمای هوای صبح امروز این شهر به یک درجه زیر صفر رسید که نسبت به حداقل دمای روز گذشته 3 درجه افزایش نشان می دهد.
خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر کشور است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.