به گزارش ایرنا ، محمد خداپرست روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح اولویت دهی به حل معضل زباله در استان و پاکسازی زباله و نخاله ‌های تخلیه شده در حواشی راه های ارتباطی و مناطق گردشگری و طبیعی استان تدوین شده است.
وی اظهار داشت: این طرح تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه می ‌یابد و مسیر‌های منتهی به شهرها ، محل های گردشگری و مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان از انواع پسماند جمع ‌آوری می شود.
دبیر کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل همچنین گفت: اجرای این برنامه در راستای وظایف قانونی مصرح در قانون مدیریت پسماند و هماهنگی با سایر نهاد‌ها با تمام توان در استان با همکاری و همراهی ارگان های مرتبط برگزار و با برقراری گشت ‌های پایش، نظارت لازم بر عملیات پاکسازی نیز انجام خواهد شد.
سرانه تولید پسماند در استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است ، سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلوگرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هر نفر در سال 275 کیلوگرم می باشد.
در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود و جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.